T-Shirt Banner
Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 3111213
Resultat 121 till 129 av 129

Ämne: Då blev man blåst på en Goblin 630 + elektronik, allt nytt!

Citat Ursprungligen postat av Ralle Visa inlägg
    Vad tråkigt att polisen inte är mer intresserade, å tråkigt att du inte fick igen pengarna/helin,
    Hade man hittat honom skulle man hissat upp han i flaggstången med snöret knutit runt pungen, sen firat ner honom med knyck!!

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
    Nu är det nog inte brist på intresse utan resurser. Det har gått så långt att på en del ställen får polisen till och med välja bort högprioriterade brott p.g.a bristande resurser!!!
    Daniel Ekström

Aktiv användare Ralles avatar
    Reg.datum
    Jan 2013
    Citat Ursprungligen postat av EKAN Visa inlägg
    Nu är det nog inte brist på intresse utan resurser. Det har gått så långt att på en del ställen får polisen till och med välja bort högprioriterade brott p.g.a bristande resurser!!!
    Nä så är det ju säkert, vi har stor brist på poliser i landet, särskilt ute på de mindre orterna, jag bor själv i en lite håla i Skåne, där man blir nästan lite chockad när man ser polis i byn.
    Mer pengar till polisen!!!

Nä så är det ju säkert, vi har stor brist på poliser i landet, särskilt ute på de mindre orterna, jag bor själv i en lite håla i Skåne, där man blir nästan lite chockad när man ser polis i byn.

Ja polisen är i stort behov av resurser som så mycket annat. Det är ju trots allt polisen som ska upprätthålla ordningen så det är rätt skrämmande hur det har skurits ner dom sista åren!!
    Daniel Ekström

Aktiv användare Jockebanans avatar
    Reg.datum
    Oct 2013
    Alporchinhos, Algarve .....................Portugal
    Nu är ju Polisen intresserade av att få fast den som gjort ett brott och bryr sig/kan inte bry sig om offret, det är andra kanaler. Har själv blivit lurad och Polisen sa bara att personen som gjort sig skyldig av brottet hade gjort grövre grejer så de lade ner fallet, så en stämning kan man göra om man vet vem personen är. Hoppas det löser sig!

Skickat från Galaxy S6 via Tapatalk
    Mikado LOGO600SE VBar NEO, SAB Goblin500 VBar NEO, 2xLynx Heli OXY3-285 VBar NEO, Lynx Heli OXY2 FE190 VBar NEO, Lumenier QAV210 CHARPU, Mikado VBC, Futaba T14SG, två Revo PL8-laddare och ett gäng flygplan

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011

Kan inte säga att jag upplever det som så mycket bättre i tätort.
    Med referens till där jag ofta finns brukar jag säga att jag är glad
    om det finns en polisbil tillgänglig mellan Stocksundsbron och Norrtälje (ca 65 km).
    I området finns tätort, glesbygd och skärgård och ca 250 000 människor.
    Det baserar sig på hur jag upplever det och inte på statistik. Det var också ett
    besked jag fick en gång när jag behövde hjälp. "Det kan ta ett tag, för vi
    har bara en bil mellan Danderyd och Norrtälje och dom är ute i Skärgården nu."

Om någon är intresserad av fakta och siffror så finns en del i
    "2016 års ekonomiska vårproposition", bl.a. (obs förändringar i miljoner):

Tillskott för att möta polisens ökade arbetsbelastning: +250
    Utbildning och universitetsforskning: -907
    Migration: +30 845

Så, lite omfördelningar är det ju. Dessa siffror är från s. 140-141 i
    propositionen:
    http://www.regeringen.se/contentasse...b---fardig.pdf

Hoppas det inte blev för mycket politik – Det vill vi ju inte ha här...

Vi vill ju ha den ordning som behövs för att vi ska få ha våra helikoptrar och flygplatser i fred.

mvh/Bo
    Senast redigerat av nkma den 2016-04-17 klockan 12:04.
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Aktiv användare sir j davids avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Jo, ni har förstås helt rätt i att det är resursbrist. Det är lätt att bli irriterad och anklagande när man blir uppgiven...

Det är bara så synd för det hade Polisen bara begärt ut övervakningskamerabilder direkt hade det gått att bekräfta/avfärda fort om personen var den den utgav sig för att vara eller inte.

Till saken hör att vi var fyra handlare som blev bedragna av samma bus samtidigt, samtliga polisanmälningar innehöll även information om de andras polisanmälningar.

Nåja, läropenningen blir att vara extra vaksam. En läxa helt enkelt.

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av EKAN Visa inlägg
    Ja polisen är i stort behov av resurser som så mycket annat. Det är ju trots allt polisen som ska upprätthålla ordningen så det är rätt skrämmande hur det har skurits ner dom sista åren!!
    Får jag gissa att det är bättre i dina nya hemtrakter.
    Det finns inga (eller få) poliser där heller, men det behövs sällan några?

mvh/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Citat Ursprungligen postat av nkma Visa inlägg
    Får jag gissa att det är bättre i dina nya hemtrakter.
    Det finns inga (eller få) poliser där heller, men det behövs sällan några?

mvh/Bo
    Ja det är ju ett helt annat klimat här uppe och nu tänker jag inte bara på geografin

Men man ser rätt mycket poliser så dom är säkert fler här per kvadratmeter ändå men det hjälper ju kanske inte så mycket vid bedrägeri.
    Daniel Ekström

Ny användare
    Reg.datum
    Jun 2013
    Hej.
    Jag blev förra året blåst av en kille på rcheli.se som sålde en Trex450. Pris var rimligt och det verkade ok. Pratade även med killen före köpet. Sedan gick allt fel; inga grejor och ingen kontakt. Jag fick efter ett tag reda på att några fler hade köpt grejor utan leverans. Så då beslöt jag mig för att polisanmäla honom. Han hade utgett sig för att bo i Halmstad men hörde hemma i Stockholm.
    För en månad sedan fälldes han för bedrägeri!
    Han hade lurat 18 personer på olika sitter så det var skönt att polis och åklagare tog tag i det. Fortsätter han så blir det nog lättare att han sätts dit igen.
    Pengarna får jag nog aldrig se, men viss upprättelse ändå.
    Tomas

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •