T-Shirt Banner
Sidan 1 av 13 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 129

Ämne: Då blev man blåst på en Goblin 630 + elektronik, allt nytt!

Aktiv användare sir j davids avatar
    Reg.datum
    Sep 2011

Då blev man blåst på en Goblin 630 + elektronik, allt nytt!

För att göra en lång historia kort så var jag blåögd och skickade en Goblin 630 till en bedragare i Jordbro - Stockholm.

Följande försvann:

* 1 x Goblin 630, första utgåvan med orange fönster på canopyn (den är gulare numera) och med DFC-swash (finns endast 50 exemplar G630 med DFC-swash i världen).
    Så här ser den ut:

* 3 x MKS DS670

* 1 x MKS DS760 (alu-versionen)

* 1 x VBar "Silverline" 5.3 Express

* 1 x KONTRONIK JIVE 80+ HV

* 1 x Align RCM-BL700MX 510kv

Ni kan ju hålla utkik!

Ärendet är självklart polisanmält!

Hela historien i korthet:

Kund beställer, för över pengar och skickar skärmdump på betalning. Jag tänker att nja, jag skickar ängå inte förrän pengarna kommer... men den här gången sa magkänslan att det ändå är ok, har pratat mycket i telefon med köparen och det kändes mycket bra. Och jag hade ju skärmdumpen också... "äh, vad tusan jag skickar" tänkte jag.

Kort därpå ringer kunden och säger att han kontaktat sin bank och hävt överföringen för att han hade betalat in fel belopp. Jag dubbelkollade och jo, han hade betalat 49 kr för lite (frakten). Men han skulle förstås göra nytt försök och betala in korekt belopp och vi kom överens om att han skulle låta bli att hämta ut paketet innan jag bekräftade mottagen betalning.

Betalningen kom inte, paketet hämtades ut. Nu är jag förbaskat arg för att undvika svärord, dels på bedrägaren men minst lika mycket på mig själv.

Gah! 18000 kr åt skogen!

Hoppas Polisen får tag på eländet!

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Kanske finns det något namn/nick, så man kan undvika flera tråkiga saker?

Forum-räv Frittes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Nej!!!!

Shit vad tråkigt. Tror nog att vi alla vill hjälpa dig med detta
    www.eastcoastheli.se | www.rubinrc.se | www.minicars.se | www.rcsweden.se | Soxos 700 | Align 700 Nitro KIA | Gaui NX7 |
    |Gaui X7 | Gaui X3 | YS-120 SRX | YS 91SR | Hatori | MKS | Rapicon |

Forum-räv
    Reg.datum
    Jan 2012
    Fyfan vad surt..

Men, svinet läser säkert här och vet att vi letar efter honom. Hoppas bara att Polisen hittar honom först.
    Old Bastards Malmö

Trist som fan, visste inte ens att man kunde häva överföringar. Låter som banken borde ta på sig ansvar också.

Aktiv användare Zooms avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Jäkligt tråkigt. Får hoppas att polisen tar sig tid med detta.
    Logo 400, Beast. Logo 600, Beast.

Forum-räv Nymans avatar
    Reg.datum
    Aug 2012
    Du har väll adressen till han, bara att hälsa på, ta med ett par bekanta om det känns otrevligt.
    | Phantom 3 Advanced |

Aktiv användare sir j davids avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Jag är sugen på att hänga ut personen men är försiktig med det just nu. Har inget nick bara ett vanligt namn, personen finns inte på sin korrekta adress enligt hitta.se så det är nog bara påhittat.

Forum-räv
    Reg.datum
    Jan 2012
    Ditt transportbolag har väl bett beställaren att legitimera sig när han hämtade ut paketet?
    Old Bastards Malmö

Drägg finns det tyvärr alldeles för gott om, hoppas att det löser sig för dig och att dom får tag på idioten så du får dina pengar alternativt maskinen tillbaka..
    LOAD"*",8,1
    I woke up this morning, my DNS zones are nearly empty and Active Directory is sitting in a corner rocking back and forth crying. What happened?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •