T-Shirt Banner
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 38

Ämne: Lurad i Sälj-sektionen

Aktiv användare JiBes avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Finns det något smidigt sätt att genomföra en affär på som är säker för båda parter? Kan förstå både köparen som inte vill sätta in pengar förrän han sett varan och köparen som inte vill skicka innan han fått pengarna...

Forum-räv Johan84s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Här inne och på andra forumet, så har jag bara kört direkt via banköverföring. Men på blocket och andra stället så har jag kört med PayPal.
    Då får man iaf lite skydd för sina svårt förvärvade slantar. Dock blir det en liten avgift för den som skall ta ut dom sen. Men det är ju inga jättesummor
    Futaba T8FG / Gaui X5 Vbar / 450Pro Vbar / Hirobo Freya X 2

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2012
    jag ber alltid om adressen till vederbörande vid affären med förskottsbetalning. stämmer den med uppgifterna på nätet så brukar ja inte oroa mig. har gjort mycket föskottsbetalningar genom åren o aldrig blivit blåst än så länge. har man en adress med uppgiter som stämmer med tex mobilnumret så kan man alltid komma på ett hem besök o reda upp saker o ting eller ordna en anmälan om man nu vill det.
    men jag var orolig den gången jag förde över 80000 kr för en mc motor och lite bling bling delar till en snubbe i usa. kan ju bli lite långt att åka om något skulle uppstå. som tur var gick allt bra.
    Crash and burn MTF !!!

Aktiv användare Ethiers avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Praxis är att köparen sätter in pengar först....skulle aldrig skicka en grej annars, om det inte är någon man känner väl sen tidigare.

Aktiv användare Håkan Jönehalls avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av JiBe Visa inlägg
    Finns det något smidigt sätt att genomföra en affär på som är säker för båda parter? Kan förstå både köparen som inte vill sätta in pengar förrän han sett varan och köparen som inte vill skicka innan han fått pengarna...
    Internetgirot är smidigt, brukar använd det på blocket mm. Där sätter köparen in pengar innan säljaren skickar och säljaren får inte ut pengarna förens köparen godkänt varan, dock en avgift på detta med men inte så farligt hög.

Sen skulle jag vilja slå ett slag för itrader här på forumet också, underlättar ju mycket. jag brukar vara flitig på att använda det men flera gånger har det inte kommit någon bekräftellse ifrån andra hållet. Synd tycker jag då det underlättar för många!

Mvh Håkan

Reg.datum
    Sep 2011
    dubbel

Citat Ursprungligen postat av Håkan Jönehall Visa inlägg
    Internetgirot är smidigt, brukar använd det på blocket mm. Där sätter köparen in pengar innan säljaren skickar och säljaren får inte ut pengarna förens köparen godkänt varan, dock en avgift på detta med men inte så farligt hög.
    Vad hindrar köparen från att blåsa säljaren då, genom att hävda att varorna hen fick bara var tegelstenar?

Reg.datum
    Sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av o_cee Visa inlägg
    Vad hindrar köparen från att blåsa säljaren då, genom att hävda att varorna hen fick bara var tegelstenar?
    Från internetgirots hemsida:

Vad händer vid en tvist?
    Pengarna hålls innestående hos internetgirot.se till dess att köparen och säljaren skriftligen meddelat internetgirot.se på vilket sätt köpeskillingen skall utbetalas/återbetalas eller till dess att laga kraftvunnen dom föreligger.

Känns ju aningen krångligare att blåsa någon iallfall, men det finns ju säkert folk som orkar det med.

Aktiv användare Vel90s avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Dom få gångerna jag brukar handla beg så ser jag till att komma överens med säljaren att denna får hälften av beloppet först och resten när jag har varan. Så pass mycket skall man kunna lita på varann anser jag iaf.

Board owner MrMels avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Tyvärr finns det väl inget sätt som är helt hundra, det fanns lurendrejare på 1600 talet och de finns fortfarande.
    Men vi får ändå tacka för att vi har hyffsat rakryggade folk i detta land över lag tycker jag, efter ha jobbat med div folk i Usa kan jag bara säg att jag är shockad vad folk är villiga att göra, en del försöker blåsa dig över 2 dollar.
    Gone fishing.. or hunting.. or something..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •