T-Shirt Banner
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 38 av 38

Ämne: Lurad i Sälj-sektionen

Forum-räv veritass avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Jag jobbade som säljare för en enskild firma (FreMa mediakonsult) i Jönköping. I mars 2008 la han ner företaget och jag fick inte ut min slutlön på c:a 15.000kr. Han skyllde på att han inte hade pengar och att jag skulle få dem senare. Facket stämde honom och begärde konkurs genom tingsrätten. Han svarade inte på kallelsen och dök inte upp till förhandlingen. Praxis är då att konkurs skall utdömas, men eftersom domaren var nyutexeminerad och oerfaren klarade han sig. Det innebar att jag inte kunde få ut min lön via den statliga lönegarantin utan fick vända mig till kronofogden för att begära indrivning. Men då han är separerad och har delad vårdnad om ett barn fanns inget att utmäta och jag gick nit. Han vägrade svara i telefon och han är av någon anledning aldrig hemma heller. Men världen är liten och förr eller senare stöter vi på varann och då smäller det. Jag ska antingen få mina pengar eller valuta för dem.
    T-rex 550e
    Spektrum dx8, gen 2
    Fru och tre barn

Forum-räv simonarvestrands avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Blog Entries
    4
    Citat Ursprungligen postat av veritas Visa inlägg
    Jag jobbade som säljare för en enskild firma (FreMa mediakonsult) i Jönköping. I mars 2008 la han ner företaget och jag fick inte ut min slutlön på c:a 15.000kr. Han skyllde på att han inte hade pengar och att jag skulle få dem senare. Facket stämde honom och begärde konkurs genom tingsrätten. Han svarade inte på kallelsen och dök inte upp till förhandlingen. Praxis är då att konkurs skall utdömas, men eftersom domaren var nyutexeminerad och oerfaren klarade han sig. Det innebar att jag inte kunde få ut min lön via den statliga lönegarantin utan fick vända mig till kronofogden för att begära indrivning. Men då han är separerad och har delad vårdnad om ett barn fanns inget att utmäta och jag gick nit. Han vägrade svara i telefon och han är av någon anledning aldrig hemma heller. Men världen är liten och förr eller senare stöter vi på varann och då smäller det. Jag ska antingen få mina pengar eller valuta för dem.
    Så trist. Sitter själv i samma sits, har en lön på ungefär 32k innestående hos firman, facket kan inte göra nått och han skiter i allt.
    på nått konstigt sätt så har han lyckats ha kvar firman den är alltså inte kursad , funderar på att ta in nått ryskt mcgäng eller nått.
    --------------- Skickat från min Texas Instruments TI99-4A --------------
    ---------- Flyger som en kratta men tycker det är kul ändå--------

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Så trist. Sitter själv i samma sits, har en lön på ungefär 32k innestående hos firman, facket kan inte göra nått och han skiter i allt.
    på nått konstigt sätt så har han lyckats ha kvar firman den är alltså inte kursad , funderar på att ta in nått ryskt mcgäng eller nått.
    Mc? Vad är det för fel på helikopter?

mvh/Bo S
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Aktiv användare Henriks avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Är det samma person som har lagt upp en t-rex 600 combo idag?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    250 miniQuad Fpv riggad
    Qav400 Fpv riggad
    Bixler 2

Det verkar inte bättre..
    LOAD"*",8,1
    I woke up this morning, my DNS zones are nearly empty and Active Directory is sitting in a corner rocking back and forth crying. What happened?

Board owner MrMels avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Jag såg att denna person postade en annons, jag dolde bort den, och skickade ett mail om att han bör reda ut sina tidigare förehavanden innan något annat.

Skulle han nu göra det rätta, så önskar jag att de personerna som råkat ut för denna person postar här så jag vet om det och han får en chans till.
    Gone fishing.. or hunting.. or something..

Jag kan uppdatera med att jag varit i kontakt med Norrlandsgården och meddelat att dom har en boende som håller på och blåser folk. Dom vill gärna få mer information så att de kan ta upp det på ett bättre sätt med killen.

Tänkte beskriva lite närmare för dom hu det gått till, är det någon annan som blivit lurad av samma person ville dom gärna få reda på det också. Skicka ett pm i så fall.

/Niklas

Alanthor har hört av sig per telefon och förklarat sin situation och bett om ursäkt. Han ville också göra rätt för sig när han får möjlighet vilket jag har godtagit så för min del är det här utagerat.

Hoppas alla kan fortsätta använda forumet och köp/sälj på ett juste sätt, så trist om man ska behöva misstro heliflygare!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •