T-Shirt Banner
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Jeti MAX S BEC

Användare
    Reg.datum
    Apr 2013
    Testat med fulladdat 2,65Ah NanoTech 25-50C, ska ju vara mer än tillräckligt för detta ändamål....

Men med samma resultat! Regulatorn verkar starta om sig. På bifogad bild mäter jag spänningen vid batterikontakten(gul) samt spänningen på Vbaren(grön). Ställt BEC på 5,0V och det är god marginal till matningsspänningen.
    scope_2.png

Något riktigt skumt försigår ju!

Aktiv användare Feffesvls avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Ja verkligen, måste vara nåt knas med den!
    Goblin 770/V-bar ~ Airwolf 800/Naza-H ~ Henselit TDR/V-bar ~ Logo 550sx/V-bar ~ Goblin 380/Spirit ~ TBS Disco Pro quad ~ TBS Vendetta ~ TBS Gemini FPV race-hexa ~ Blade 180CFX, Radio Jeti DC-16 + Spektrum DX8 för BNF

Användare
    Reg.datum
    Apr 2013
    Nu är det tillbakaskickad för byte till HAB. Undra hur bra man kan fixa Alignregulatorn så länge. Byta ut allt kablage och kontakter, två eller 3 matningskablar samt EC3 mot batteriet, och löda bort strömbrytaren som verkar vara vanlig felkälla.

Har för övrigt köpt en strömsensor (halleffekt) på 50A med skaplig upplösning på eBay, att mäta är att veta

Användare
    Reg.datum
    Sep 2014
    Gammal tråd, men jag har exakt samma fundering (tack google). Litar inte på en Align B6X och tänkte byta ut den. Jeti SBEC ligger bra i pris. Hur gick det med din munktell? Fick du ordning på den?

Jag är iofs mest sugen på att köra en switchad bec direkt från huvudbatteriet.

Användare
    Reg.datum
    Apr 2013
    Ja det var en skaplig återupplivning Fick en annan BEC av HAB, en switchad JR. Vet inte vad det var för modell på den dock. Den fungerade klockrent i helikoptern. Dock körde jag den från ett separat 2S batteri. Tror inte jag fick någon mer förklaring från HAB heller, inte vad jag minns iaf.

Så tyvärr har jag inget mer att förtälja när det gäller JETI'n.

Användare
    Reg.datum
    Sep 2014
    ok. jag låter nog bli en sådan då. CC BEC pro får det bli.

Användare
    Reg.datum
    Apr 2013
    Jag har en begagnad CC BEC Pro liggande om du vill köpa, 250:- plus frakt. Skicka PM om det är intressant.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •