Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 55

Ämne: Hab Electronic AB! Varning

Ja nästa onsdag får jag tillbaka pengarna för tydligen var ägaren Tomas på nån mässa och är inte tillbaks förens på måndag.
    Vilken soppa!!!

Ny användare
    Reg.datum
    Apr 2013
    Sånt här får ju inte hända!! Hoppas nu HAB lär sig en läxa av detta och som Matwes skrev du borde ha dina pengar tillbaka idag.... Får verkligen hoppas HAB kompenserar dig för detta på något vis, ett present kort hos dom eller liknande tycker jag är det minsta de borde ge dig..

Skönt att det verkar lösa sig i alla fall!!

/Jermund

Forum-räv heliflygs avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Dom är trevliga att prata med, men beställer man på hemsidan har det alltid blivit fel för mig. Ett samtal och det har sedan löst sig.
    Logistiken fungerar med andra ord inte klockrent. Dom är annars helt ärliga och ställer upp när man ringer.
    Logo 600SX NEO, Logo 500 NEO, Logo 480 Xxtreme NEO, GAUI X3 Mini Vbar, Vbar Control

Forum-räv waqrs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Skrämmande hur vissa företag behandlar sina kunder. Lär ju aldrig handla nåt från HAB efter vad jag läst om dom nu. Som tur är finns det ju flertalet andra svenska handlare som sköter sig exemplariskt...

Hoppas det löser sig för dig!
    Futaba T8J

Aktiv användare Feffesvls avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Det är trist när det strular som det gjort i detta fallet. Men vad gäller firman HAB och Tomas/Amir är de hederligt folk som lägger all tid i firman och lite till. Jag har handlat både stort och smått därifrån, bland annat en stor jet som Tomas gjorde alla installationer i och jag hämtade RTF hos dom, och det har alltid ordnat sig.
    Däremot är det tufft att hålla reda på allt som småföretagare och då är det avgörande att det finns rutiner och procedurer så att inget hamnar "på sidan", där finns utrymme för förbättring som Amir skrev.
    Men som sagt, det är ingen bluffirma och jag tänker fortsätta köpa av dom (men mailar helst ordrar, beställde glödstift på mail igår kväll och fick svar av Amir innan tio idag).
    Goblin 770/V-bar ~ Airwolf 800/Naza-H ~ Henselit TDR/V-bar ~ Logo 550sx/V-bar ~ Goblin 380/Spirit ~ TBS Disco Pro quad ~ TBS Vendetta ~ TBS Gemini FPV race-hexa ~ Blade 180CFX, Radio Jeti DC-16 + Spektrum DX8 för BNF

Aktiv användare JR_Wikens avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Jag har aldrig haft problem med HAB, både Amir och Tomas har skött sig mot mig iaf. Har dom prylar hemma så har jag fått dom dagen efter.
    Jeti DS16
    Goblin 380,Goblin 570 sport,Goblin 700 Thunder Sport,Goblin 700 Thunder Nitro YS 96 Tareq,Trex 600DFC Nitro

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Har handlat av Hab i många år och bara bra erfarenhet från dom

Ny användare
    Reg.datum
    Nov 2011
    Samma här. Bara bra erfarenheter.

Aktiv användare Snow13alls avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Hej,

Jobbar mycket med vad som är rätt och fel gällande felaktiga fakturor och bestridande ärenden.

För framtiden:

SE ALLTID TILL ATT FÅ SKRIFTLIGT
    Muntligt är alltid svårt att hänvisa till i ett rättsligt ärende.

Bestrid - ej muntligt utan även här Skriftligt!!
    Du skall alltid få svar på en bestridan på samma sätt du bestred ärendet.

Med ovan hade du kunnat bevisa kedjan och inkassobolaget dem anlitar hade aldrig skickat vidare ett ärende till kronofogden utan hört av sig tillbaka till uppdragsgivaren innan dem skickar ut ett nytt kravbrev.

Om du i framtiden ska bestrida en faktura tänk på att bestrida de poster som är felaktiga. Är 300kr på en faktura korrekt av tex 1400 kr måste du betala in dessa!! Annars gör ej bolaget/inkasso fel i att driva ärendet vidare då dem alltid kan luta sig mot vad du EJ bestred.

I ditt fall ska du skicka in en skriftlig bestridan med krav om korrigering. Du skall stödja dig mot den korrespondens du haft muntligt. Ta med datum och namn på den du talar med. Du skall även begära att inkassoavgifter samt ränta/påminnelseavgifter krediternas dig.

Begär svar inom 14 dagar skriftligt och informera att du kommer anmäla detta vidare till ARN om rättelse ej sker.

Med vänlig hälsning,

Anders

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Ok tack så mycket, då vet jag hur det ska gå tillväga. En annan har ingen aning om du detta går till och man blev livrädd att man skulle åka på betalningsanmärkning så kändes bäst att betala. Men då vet ja till nästa gång. Får se om jag får tillbaka dem pengarna.

Mvh

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •