T-Shirt Banner
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Intressekoll helimeeting i Vindeln

Användare
    Reg.datum
    Aug 2011

Intressekoll helimeeting i Vindeln

Hej!

Vindelns MFK, som är bildad maj '13, funderar på att arrangera en heliträff i mitten av augusti 2013. Upplägget ska i så fall vara enligt Graninge GHM-modellen, dvs ankomst fredag och hemfärd söndag. Vi har varken el, rinnande vatten eller något permanent tak över huvudet - däremot har vi ett kanonfält med solen i ryggen från 10:00 till midnatt! Det går även utmärkt att ställa upp husvagnar. Modellflygfältet ligger vid gamla militärflygfältet på Lund, ca 1 mil från Vindeln, och ca 6.5 mil från Umeå.

Grovt räknat får vi ihop minst 15 helipiloter från närområden, dvs. Umeå, Lycksele, Skellefteå och Vindeln, men det vore kul om fler kunde komma!

Sök gärna upp vår grupp på FB (sök på "Vindelns MFK") och kolla hur vi har det!

Forum-räv Impellers avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Hej.
    klart som korvspad man ska ta sig dit då det är folk här uppe som tar tag i nått. blir nog en lördag isåfall man skulle kunna ta sig upp. Blir ju iofs inte så mycket mer flyga ändå om det inte finns laddmöjligheter.
    När kan detta tänkas ske då?
    What the fuck is WTF?

Det brukar var några som har med sig elverk så laddning borde gå att fixa.Jag kommer garanterat ha med mig mitt iaf
    Goblin 700 Vbar
    Goblin 500 Vbar

Grymt bra initiativ! Jag kommer!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Vi kommer att se till att det x-antal elverk för att kunna ladda, vi flyger 95% el själva. Ang. datum - möjligen helgen efter Västerås-träffen?

Jättekul med träff norröver!
    Tyvärr är aug fullsmockat med träffar (bland annat Västerås, SM 24-25e mm) och flygning för min egen del så tyvärr kommer jag inte upp.
    Hade det varit ett annat datum hade jag bokat in det direkt

Användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Det skulle gå att senarelägga träffen till början av september, men det skulle krocka med älgjakten här uppe. Vårt fält ligger lite risigt till när det gäller jakträttigheter samt älgbeståndet

Något datum är inte spikat, och det finns 2 alternativ: 10-11e augusti samt 17-18e augusti.

En poll ang. datum är inlagd på vår FB-grupp (sök på Vindelns MFK)=
    Senast redigerat av Alex den 2013-06-18 klockan 08:55.

Kollade just kalendern, om det blir den 10-11 kan jag komma upp och flyga med er!

Forum-räv Impellers avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av Daniel Tengvall Visa inlägg
    Kollade just kalendern, om det blir den 10-11 kan jag komma upp och flyga med er!
    What the fuck is WTF?

Användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Datumet är nu spikat: vi kör den 10-11:e augusti!!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •