T-Shirt Banner
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Flygvikt 710-blad

Sen måste man ha i åtanke att vad som är en "lätt" heli är högst subjektivt. Och vad som känns bra i luften är ytterst personligt.

Min Logo 600se väger ca 4,6 kg med 4000 mah accar och 693 blad. Känns fruktansvärt lätt i luften och smooth, men blåser det ute är den ett h****te att placera den snyggt. Autoroterar som en dröm dock.
    Min Logo 600 väger 4,1 kg med 4000 mah accar och 623 blad. Känns tung i luften men är ändå smooth och otroligt lättflugen. Sitter som en stridsvagn och tar vind kalasbra. Autoroterar inte alls bra.

Vilken jag gillar mest? Går inte att säga. Jag gillar båda men på helt olika sätt.
    Men det vill jag säga att du kommer nog gilla både TDR och Diablo oavsett vilken du väljer. Men prova olika setuper så som tygnd på accar, bladlängd, HS, pitch och så vidare. Det handlar om att hitta en dynamik som just DU gillar!

Forum-räv Dannys avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Blog Entries
    2
    ...tack Danne, bra inlägg. Ja, saken är ju den att jag föredrar att den känns lite tyngre, gillar inte när den bara hoppar iväg så fort man spakar fel eller om vinden ligger fel. Får sova på det här några nätter.
    Hammerhill Bikers

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •