T-Shirt Banner
Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 64

Ämne: Bedrägerier och säkerhet vid annonser

Citat Ursprungligen postat av Langelus Visa inlägg
    Fast admingranskningen är ju bara några få poster så farligt är det väl ändå inte?

Sent from HTC Incredible S Tapatalk 2
    Nej, inte farligt, men totalt ineffektivt och slöseri med tiden för admins. Det räcker ju att sköta sig i någorlunda i x antal poster, och som Ha.kan påpekade behöver det inte ens vara substantiella poster, och sedan är man helt plötsligt kosher. Det är tandlöst helt enkelt och värdelöst i den bemärkelsen. Det säger ingenting om vem du är eller vad du har för intentioner.
    Manual bike parts - Mitt lilla hobbyprojekt.

Aktiv användare nejons avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Är det bara jag som tycker det är lite svårt o hitta fram till feedbacksystemet?

Använder till 99.9% Tapatalk så när jag väl sitter framför datorn så är jag lite lost :-)

Använda PayPal vid köp, kan det vara ett alternativ?

https://www.paypal.com/se/webapps/mp...y-and-security
    Align 250SE 450PRO 550E 600NP 700NP | MRT q4m | MRT q4 | MRT o8 | MikroKopter Okto | Droidworx X8 | Futaba T12FG
    EastCoastHeli | www.eastcoastheli.se | www.minicars.se | www.rcsweden.com | www.rubinrc.se

Forum-räv Douglass avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Någon som testat att betala/sälja med payson garanti? Säljaren får pengar efter att köparen mottagit och godkänt varan.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    |Logo|Vbar|VBC|

Forum-räv hubbens avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Att sätta en regel som anger hur många poster man måste skriva innan man får annonsera, på vilket sätt är det mer effektivt än att ha en egen regel i sitt eget huvud att man inte handlar från folk som bara har tre poster totalt på forumet? Förutom som marcuswallstedt skriver då att vi kommer få ett större problem med skräpposter för att folk vill fylla sin kvot...
    Jag hänger på andra forum där det systemet tillämpas, och där man exempelvis undantagit OT-forumdelarna, så att det måste vara RELEVANTA inlägg oxxo... gissa om det funkar bra?

Personligen tycker jag att man får en rätt bra känsla för folket härinne av att vara aktiv och läsa på forumet. Det finns högvis med folk här som jag gjort affärer med, och ännu fler som jag inte skulle tveka att skicka pengar/prylar i förväg till. Jag har tom skickat prylar på premisserna att "testa du, och betala om du är nöjd", bara för att jag VET att människan är vettig utifrån det man läst på forumet.

Skicka pengar till en som bara har en post som dessutom är en annons? - ALDRIG!
    Regler och säkerhetsåtgärder i all ära, men sunt förnuft segrar oftast i längden.
    Min tanke är lite att om man investerat månader av tid på att delta i forumet och hobbyn, så blåser man inte sitt rykte för att lura nån på en tusenlapp...

Aktiv användare JonasWiktors avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Feedbacksystemet, läsa tidigare inlägg på forumet, kolla vilka "vänner" personen har.. Tja.. Mer behövs väl egentligen inte för att minska riskerna rejält.
    Fortfarande osäker?? Begär en bild på prylen med användarnamn/datum. Den varianten är klockren.
    Sedan kan man ju alltid göra en check av adress/namn/telefonnummer osv..

Jag tycker dock att ansvaret bör ligga mer på köparen... Att tvinga alla att ta kort på allt med username blir en aningen tungt om man skall sälja småprylar.
    Givetvis kan säljaren göra det ändå som goodwill redan från start, men rent spontant så är det väl lättast att uppmuntra både köpare och säljare att lämna mer feedback när den utmärkta funktionen finns?? Och att göra detta både vid köp och sälj.
    En hyffsat aktiv användare med ett par bra feedback är, precis som Hubben säger, knappast någon som försöker blåsa en på nån tusenlapp.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jun 2012
    Om jag skulle köpa något lite dyrare ifrån någon på forumet. Skulle jag göra som Yasheeve skriver. Bara köpa ifrån en aktiv användare. Kolla att namn adress telefonnr stämmer. Sen är det bara att hålla tummarna!
    Dålig på mycket! Men sämst på att flyga helikopter!

Board owner MrMels avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Det är helt ok att prata om sunt förnuft men faktum kvarstår att det är inte bara en annons senaste tiden utan flera och ganska många som råkat ut för bedrägeri och i en del fall ganska mycket pengar, ibland är det bedragaren som svarar på köpes annonser, så är ni osäkra, fråga om bild eller andra saker som gör det hela lite tryggare för er.
    Gone fishing.. or hunting.. or something..

Forum-räv
    Reg.datum
    Jan 2012
    Man kan hålla på och tjata. Men många gånger hjälper det inte att prata om sunt förnuft. Så fort det är billigt släpper en del människor på garden och skickar pengar trots alla varningstecken.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Old Bastards Malmö

Aktiv användare JiBes avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Man kanske inte borde skicka några pengar förrän säljaren angett varan som bokad? Då kan man ju i alla fall förhindra att säljaren "säljer" samma vara till fler köpare. Jag vet inte, bara en tanke som ploppade upp
    Ingenting är omöjligt - så länge man inte behöver göra det själv...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •