T-Shirt Banner
Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 64

Ämne: Bedrägerier och säkerhet vid annonser

Board owner MrMels avatar
    Reg.datum
    Aug 2011

Bedrägerier och säkerhet vid annonser

Hej,

På förekommen anledning (tyvärr) så rekommenderar jag att ingen köper något från osäkra källor utan att fråga om en enkel bild;

Bilden skall innehålla en bild på produkten samt bild på en lapp där username & datum är skrivet, det är ett enkelt sätt att se att iallafall personen har saken den pratar om.

(om han/hon senare inte skickar etc kan man inte förhindra men det är ett steg mot säkrare handel)

Exempel på sådan bild nedan.

Sedan rekommenderar jag att ni verkligen använder feedback systemet, åt båda hållen, för det är ju lika viktigt att en bra transaktion lyfts fram när det sker.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Gone fishing.. or hunting.. or something..

Aktiv användare Linds avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Kanon, har bara bra erfarenheter ännu så länge :-D, men använder tapatalk till 99,9%
    Fungerar det även där?

/ Andreas - tapatalk

Aktiv användare Pirres avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Kör oxå mycket med tapatalk HD och vad jag har sett så går det inte att se just den biten
    SCREAM AND FLY

Reg.datum
    Aug 2011
    Nej, det är en addon till webben, ej i tapatalk tyvärr.

Tack Mel.

Blixtrande snabb på PM som alltid. \o/

mvh
    /Mats

Forum-räv
    Reg.datum
    Jan 2012
    Ett tips.. På många forum prakticeras regeln att en användare måste ha ett visst antal inlägg (20/50/100) innan denne får annonsera. Det lämnar inga garantier men chansen är större att bedragare inte gör sig besväret att leta sig in på HS.
    Old Bastards Malmö

Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av Matwes Visa inlägg
    Ett tips.. På många forum prakticeras regeln att en användare måste ha ett visst antal inlägg (20/50/100) innan denne får annonsera. Det lämnar inga garantier men chansen är större att bedragare inte gör sig besväret att leta sig in på HS.
    Bra ide, krävs lite pyssel för att sätta upp men skall kolla på det.

Forum-räv veritass avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av Matwes Visa inlägg
    Lysande idé!
    T-rex 550e
    Spektrum dx8, gen 2
    Fru och tre barn

Forum-räv
    Reg.datum
    Jan 2012
    Citat Ursprungligen postat av MrMel Visa inlägg
    Bra ide, krävs lite pyssel för att sätta upp men skall kolla på det.
    Bra!

Tillsvidare kan jag bara rekommendera folk att inte skicka pengar till nyregistrerade användare på HS.
    Använd sunt förnuft. Tidningar och nätet är fulla av varningar, bländas inte av bra erbjudanden... man skickar helt enkelt inte pengar till okända människor.
    Old Bastards Malmö

Ok.. Och alla "dönickeposter" som kommer fylla diverse trådar bara för att användare skall trycka upp sin postcount är positivt?

Själv tycker jag exempelvis systemet på HF är värdelöst där man inte ens kan posta utan admin-granskning.
    Kort på grejerna med tillhörande nick och datum tycker jag är en skitbra idé, men en gräns på antal poster... nja inte så lockande... Det är för mig ett effektivt sätt att stänga folk ute.

Men det är ju bara min åsikt.
    Manual bike parts - Mitt lilla hobbyprojekt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •