T-Shirt Banner
Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 63

Ämne: Lurad - Blåst - Förbannnn..!

Ny användare
    Reg.datum
    May 2012

Lurad - Blåst - Förbannnn..!

Man kan inte varna för många gånger.. vill bara säga att jag själv sitter med ett MINUS på kontot med 3600:- Sek
    efter en Oärlig säljare på detta forum.

Jag sökte en komplett 550 maskin och hittade en, såg helt OK ut, skrev några rader (PM) och fick svar.
    priset vad 5000 Sek men jag kunde tänka mig att betala run 3~3500:- och vi kom fram till 3600:-
    alla vad nöjda.. Jag bad att man skulle skicka med Post paket (REK) och att jag löser ut vid leverans
    men nej, han ville ha förskott sedan skulle han skicka paketet.. detta sa jag först NEJ till.
    Dagen efter så satt jag och funderade och skrev nytt PM och sa om han kan posta grejerna i dag så betalar
    jag in summan i dag, fick snabbt svar, " Inga problem så snart jag ser att du betalt så postar jag.

Sagt o gjort..

Skickad bild på min betalning och sedan kom det ett E post meddelande som sa.. Skickar dig nummer
    på leveransen senare...

Senare.. ju just det.. har aldrig fått något nummer. Han säger i ett svar tillbaka at han själv aldrig
    postade det utan en bekant gjorde detta och inte som REK post utan vanligt Postpaket utan spårbarhet.

Det är i dag 8 veckor sedan detta skulle varit skickat från säljaren och inget paket har jag mottaget.

Detta är nu Polisanmält och vi har lyckats spåra personen via banken uppgifter.
    Passa er noga när ni Säljer och köper grejer även på detta forum

Michael

Tråkigt att det ska behöva hända men tyvärr går det aldrig skydda sig helt ifrån det!!

Hoppas att du får tillbaka dina pengar!!
    Daniel Ekström

Forum-räv Nymans avatar
    Reg.datum
    Aug 2012
    Vilket jävla sätt, hoppas han får redigt med stryk.

Sent from my Trex 700 using DX8
    | Phantom 3 Advanced |

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2012
    Om de är den jag tror de är så finns de bara 1 i sverige med de namnet som jag kan hitta.. om de är så är de ju inte direkt svårt att hitta...
    Jäkligt tråkigt att de ens ska behöva hända.. hoppas de löser sig för dig!

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    så djävla tråkigt att detta händer, dags att skapa en huvudrubrik på forumet som kanske skulle kallas för Svarta Listan
    och där lägga ut namnen på dom som lurar oss vanliga dödliga här på forumet, och på så sätt försvåra för bedragarna att göra sådana fula affärer igen
    även lägga ut vilka grejor som dom annonserar ut på svarta listan, i fall dom skulle dyka upp igen till försäljning
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Aktiv användare dalmins avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    tycker jag med, en lista på användarnamn
    Logo 600SE

Forum-räv waqrs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Absolut, ut med namnen på de som förstör för oss hederliga....
    Futaba T8J

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2012
    Och konto nummer osv.. så underlättare de ju, är ju inte så svårt för dom att "byta" namn!

Aktiv användare Ethiers avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Inför visstids medlemskap och aktivitet innan man får sätta in säljannonser. Kan vara ett sätt och få bort endel ful annonser

Forum-räv Langeluss avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe.e Visa inlägg
    Och konto nummer osv.. så underlättare de ju, är ju inte så svårt för dom att "byta" namn!
    Hade ju varit smidigt men jag undrar om man inte kan åka på duktiga repressalier om man lägger ut sådana uppgifter, tyvärr så skyddar väl säkert lagar och regler bedragarna i det fallet..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •