T-Shirt Banner
Sidan 26 av 26 FörstaFörsta ... 16242526
Resultat 251 till 258 av 258

Ämne: Motorljud av alla dess slag

Forum-räv Impellers avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av AAKEE Visa inlägg
    Det där finns ju bara inte Lagade just min 700, efter en pinsam händelse för snart två år sen. Inte haft tid men nu !
    Haha, det var hårt att säga död. Blir säkert bara någon vecka bort ett nytt heliköp.. Pratade med David igår, och Goblin Black verkar ju kul
    Som sagt, helirehab skulle man besökt.
    What the fuck is WTF?

Hur får de så skönt ljud dessa motorer? Är samma motorer som alltid återkommer... Moki 400 och Kolmen i kromraketen. :-)
    Är det volymen eller speciella dämpare? Finns ju 400 cc som låter som knattrande moppar.

Aktiv användare Feffesvls avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Hur får de så skönt ljud dessa motorer? Är samma motorer som alltid återkommer... Moki 400 och Kolmen i kromraketen. :-)
    Är det volymen eller speciella dämpare? Finns ju 400 cc som låter som knattrande moppar.
    En hel del av det goa ljudet är från proppen, bladens spetsar passerar ljudets hastighet och det i samklang med avgasljud och varvtal blir ljuv musik :-)!
    Goblin 770/V-bar ~ Airwolf 800/Naza-H ~ Henselit TDR/V-bar ~ Logo 550sx/V-bar ~ Goblin 380/Spirit ~ TBS Disco Pro quad ~ TBS Vendetta ~ TBS Gemini FPV race-hexa ~ Blade 180CFX, Radio Jeti DC-16 + Spektrum DX8 för BNF

Citat Ursprungligen postat av Feffesvl Visa inlägg
    En hel del av det goa ljudet är från proppen, bladens spetsar passerar ljudets hastighet och det i samklang med avgasljud och varvtal blir ljuv musik :-)!
    Ja det är ju sant, glömde proppen. Det ljudet hjälper till. Senast jag flög med något som gav mysigt ljud från proppen var med en UCD 46 med en .80-fyrtakt och 13x4W-propp.

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    dags för en uppdatering av tråden
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Användare
    Reg.datum
    May 2015
    Hur jag missat denna underbara tråd är för mig en gåta,, men lägger nu in ett par favoriter

Senast redigerat av Kricke den 2017-04-20 klockan 17:00.

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    När vi ändå tittar på fomel 1 monstermotorer.
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Motorljud av alla dess slag

Mer tjockolja till folket. Dieselpriset kommer aldrig att komma upp till sitt rätta värde

Inte mycket till ljud men till och med jag skulle kunna tänka mig att åka tåg när man ser detta!!
    Daniel Ekström

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •