Sidan 18 av 18 FörstaFörsta ... 8161718
Resultat 171 till 179 av 179

Ämne: Vad kör ni med för sändare?

Spektrum DX9 med AR9020 och en Futaba T10J med R3008.
    Jag tycker att Futaba är mycket skön att flyga och den är enkel att plugga in i till FC, men HMI (gränssnittet) är inte roligt. Spektrumradion är grym i sin enkelhet i menyerna.
    Även DX9an är skön att flyga med och det som är en issue med båda apparaterna är kontroll av kameragimbal.
    T10J har en ratt mitt på radio och det är omöjligt att använda båda spakarna och samtidigt styra gimbal...antingen så kör man vänsterspak och gimbal eller så kör man högerspak och gimbal.
    DX9an har små skjutreglage på baksidan av greppen och det är en bra placering, men känslan i dem är inte bäst. Dels önskar jag längre skaft på dem så att man tydligt kommit åt dem och sedan hade det gärna fått varit lite bättre mekaniska lägen på dessa "rattar".

Skulle jag köpa ny radio igen för multirotor och foto/film så hade jag satsat på en Futaba T14 som jag tror har spakar på baksida av radion som sitter bra placerade för just gimbalvinkel... kanske kan någon som har testat T14 rätta eller kommentera detta?
    DJI Mavic 2 Zoom, Sky Hero Spy Y6-900, Alien 680 Folding, Mobula 6, Diatone Tyrant 180 4K, Traxxas X-Maxx 8S, Blade S70

Aktiv användare Thomas Gidlunds avatar
    Reg.datum
    Mar 2015
    Futaba till allt......

Användare
    Reg.datum
    Aug 2014
    Precis (eller ja, ett tag sedan) bytt till Futaba T8FG Super från DX7S. Ångrar mig inte för fem öre! Aningen mindre radio, vilket är super för mina mindre än de flesta händer... och det faktum att den har 14 fullt programmerbara kanaler gjorde ju inte valet svårare! Hehe....

Skickat från min SM-N910F

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Idag flyger jag med en Futuba T7C radio och är riktigt nöjd med den.

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Jag har en Spektrum DX9 Black Edition. Känns väldigt stenålders eftersom jag har en Futaba T4PX till bilarna. Gammal seg display där inte tecknen hinner uppdateras om en skrollar för fort. Det var väl först med iX20 som Spektrum kom på banan med gränssnitt, men den kostar ju fläsk (iX12 har bra skärm, men har för mig att den är långsam i menysystemet). Hoppas det kommer en iX9 eller liknande.

Jag hade egentligen tänkt köra Futaba även på heli, men eftersom jag hamnade i Blade-träsket är det smidigare med Spektrum.

Nöjd med radion medan jag flyger, även om jag tycker det är besvärligt att nå panikknappen, speciellt när flyglägesspaken är helt framåt.

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Taranis X9D+ med iRangeX multiprotokollmodul. Kan köra HiSky, Spektrum m fl. En knepig grej med den modulen är att den mappar om alla kanaler så att det passar Spektrum om man valt Spektrum. T ex trottel kanal 3 mappas om till trottel kanal 1. Dessutom skalar den om max output från 100 till 80 för Spektrum. Fick konstiga problem med min Blade 200 QX, då det inte gick att arma den.

En fördel med detta är att man enkelt kan byta från Spektrum till nåt annat utan att byta ut kanalerna. Fast nu fick jag ju göra det när jag gick från OrangeTX .

Aktiv användare mrwalls avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Supernöjd med min Jeti Ds-14 som ligger perfekt i mina små händer! Känner mig mer connectad med helin än med nån annan radio jag haft!

Futaba T10CP sedan ett bra tag tillbaks, modul-plats för annat än 35Mhz och 2.4GHz (Scherrer 433MHz, TBS Crossfire 868MHz). Men köpte den för att den var till salu lokalt och jag hade Futaba-mottagare sedan tidigare.

Har också en nyare Futaba T14SG som jag köpte för att jag använt sådana i flera år men inte haft en egen. Har runt 20 FASST och FASSTest-mottagare vilket också var en orsak att fastna lite. Denna använder jag numera till allt nytt jag skaffar mig.

Ingen av dem är bekväm, men sitter bra i sina pulter och jag är nöjd med känslan och kvaliteten som inte svikit mig. Har bägge för flyg, multirotorer och helikoptrar.

(ja och så står det ett drös äldre sändare på en hylla, allt från veteran-sändare till "pre-T10CP", Futaba, Multiplex, Hitec, Sanwa, JR, ...)

Sugen på en Futaba 18SZ eller Jeti DC-16 som nästa.

Aktiv användare mrwalls avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Du lär inte bli besviken om du byter till Jeti! :-)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •