Join Helisweden on discord
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: 2 blad vs 3 blad

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017

2 blad vs 3 blad

Saken har säkert diskuterats innan, men nu när Havok edition snart släpps så blir det aktuellt.
    Undrar lite över flygkänslan, hur påverkas cyclic ? . Hur autoroterar 3 blad gentemot 2 blad ? Läste på helifreak att nån tyckte 3 blad var sämre för autos. Sämre flygtid ?
    Goblin: 380, 500 Sport, 650 Black Nitro,
    Gaui NX5

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    Jag tycker att enda anledningen att flyga 3 blad är för att man gillar känslan. Den är mycket stabilare och precisare på cyclic, men autos får sämre häng, och pitchen blir slöare. Man kan få tillbaka lite känsla i pitchen om man höjer varvet, men då går även amperen upp såklart.

Med det sagt, det är rätt kul med tre blad! cyclic blir toksnabb och helikoptern känns väldigt "inlåst". Men jag skulle nog personligen inte vilja ha endast en 3-bladig heli, även om det kan vara en kul grej att ha i sitt stall.
    Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // Gaui X7 // Soxos 700 // Goblin Urukay
    VBar Control, Jeti DS16, Spektrum DX7 g2

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Hade varit kul att veta om skillnaden irl motsvarade ungefär skillnaden i simen . I Accu autoroterar dock 700 kse lite väl bra , den har verkligen superhäng hehe
    Goblin: 380, 500 Sport, 650 Black Nitro,
    Gaui NX5

Aktiv användare Jannes avatar
    Reg.datum
    Apr 2013
    Har aldrig gjort autosar med en 2 bladig goblin, men min kse autoroterar bättre än min 2bladiga protos, Kan bara hålla med Togi i allt det övriga, sen brukar ljudet från den 3bladiga tailen ge mig ett leende på läpparna
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    SAB Goblin 700 KSE Protos Max V2 T-rex 700 NITRO rattade av VBC

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Citat Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
    Har aldrig gjort autosar med en 2 bladig goblin, men min kse autoroterar bättre än min 2bladiga protos, Kan bara hålla med Togi i allt det övriga, sen brukar ljudet från den 3bladiga tailen ge mig ett leende på läpparna
    vad kör du för varvtal på din 3 bladiga ?
    Logo 480 Xxtreme - Logo 800

Aktiv användare Jannes avatar
    Reg.datum
    Apr 2013
    Citat Ursprungligen postat av n30 Visa inlägg
    vad kör du för varvtal på din 3 bladiga ?
    Har sålt den nu till en ny lycklig ägare, men jag körde mest på 1950 tror jag det var, men den flög bra på dem flesta varvtal, nu ska jag väl tillägga också att jag gillar högre rpm, så jämförelsevis så flyger jag ofta på 2200 på 2bladiga maskiner
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    SAB Goblin 700 KSE Protos Max V2 T-rex 700 NITRO rattade av VBC

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jul 2013
    Citat Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
    Har sålt den nu till en ny lycklig ägare, men jag körde mest på 1950 tror jag det var, men den flög bra på dem flesta varvtal, nu ska jag väl tillägga också att jag gillar högre rpm, så jämförelsevis så flyger jag ofta på 2200 på 2bladiga maskiner
    Hejsan
    En lycklig ägare på den o jag flyger från 1500-1900 men ska gå ner lite till på varvet
    Goblin 500 sport Goblin 700KSE Goblin urukay
    Airwolf 800 super scala Vbar touch Vbar neo

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Citat Ursprungligen postat av micael Visa inlägg
    Hejsan
    En lycklig ägare på den o jag flyger från 1500-1900 men ska gå ner lite till på varvet
    ofan ... kör du vbar radio med ? 1400 kör jag som lägst med gassern som det är idag. men då blir de inge 3d smackande

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jul 2013
    Citat Ursprungligen postat av n30 Visa inlägg
    ofan ... kör du vbar radio med ? 1400 kör jag som lägst med gassern som det är idag. men då blir de inge 3d smackande
    Ja kör med vbar t
    Ska försöka komma ner runt 1000-1100 som man tycker känns bra för mysflygning, ska försöka få tag på 710 blad
    Goblin 500 sport Goblin 700KSE Goblin urukay
    Airwolf 800 super scala Vbar touch Vbar neo

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Citat Ursprungligen postat av micael Visa inlägg
    Ja kör med vbar t
    Ska försöka komma ner runt 1000-1100 som man tycker känns bra för mysflygning, ska försöka få tag på 710 blad
    Kan man ha 710 blad på goblin?

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •