Join Helisweden on discord
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Tips vid flip framåt och bakåt

Användare Helibassas avatar
    Reg.datum
    Jul 2014

Tips vid flip framåt och bakåt

Hej

Finns det lite bra tipps om att flippa framåt och bakåt?
    När jag flippar framåt så stiger helin en hel del och och åker framåt, det blir varken mjukt eller bra :

Forum-räv
    Reg.datum
    Nov 2011
    Träning. Finns inga genvägar. Mina blir likadana men ibland sitter de som smäck i örat. Nu när man tänker å detta så precis i flipp momentets början noll pitch sedan bara möta med lite +- att flippen blir bra. Rätta mig de som kan beskriva bättre. Som sagt övning.
    Senast redigerat av 338federal den 2014-09-21 klockan 15:48.
    Align T-Rex 700E V2 vbar Neo (800 tail) 813mm Edge, Align T-rex 600E Pro vbar Silverline(700 stretchkit) 625mm Radix, Align T-Rex 450L Dom vbar Neo,
    Align T-rex 450 sport (480 Tarot stretch) 350mm Radix, Blade mcpX BL pimpade och original

Reg.datum
    Jul 2014
    Tack för info

Aktiv användare
    Reg.datum
    Sep 2011
    Det handlar mycket om tajming i kombination med träning. Om du börjar med att hovra har du en viss positiv pitch. När du kommit en kvarts varv (tail rakt upp eller ned) ska du ha noll pitch. Inverterat, då är det samma hovringspitch som du började med, men negativ. Noll pitch efter en kvarts varv till, och sen tillbaka till hovring. Om man kortar ner det så stod jag och övade rollar/flippar och tänkte "Plus, noll, minus, noll" i takt med rollen/flippen och försökte få till en mjuk rörelse på pitchen.

Att flippen vandrar är inte ovanligt. Vandrar den alltid åt samma håll? Ställ dig och flippa några gånger, och titta efter vart i flippen (vilken vridning) den har när det rör sig fel. Landa, och fundera en stund på vart i flippen du ger för mycket eller för lite pitch. Upp och testa igen. Repetera.

Sen är det bara träna, träna och träna. Belöningen är flippar som står still, raka rollar, och lite senare flippar som medvetet rör på sig (stigande flippar tillexempel, bara att ge extra pitch vid "Plus" och "Minus").
    Senast redigerat av Johan! den 2014-09-21 klockan 18:39.

Reg.datum
    Jul 2014
    Super tack Johan......ska bita i detta sura äpple nu på en gång

Reg.datum
    Jul 2014
    Johan......Det funkar som du sa....TUSEN tick tack

Aktiv användare
    Reg.datum
    Sep 2011
    Kul!

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2014
    bra tips

Aktiv användare
    Reg.datum
    Sep 2013
    Citat Ursprungligen postat av Johan! Visa inlägg
    Det handlar mycket om tajming i kombination med träning. Om du börjar med att hovra har du en viss positiv pitch. När du kommit en kvarts varv (tail rakt upp eller ned) ska du ha noll pitch. Inverterat, då är det samma hovringspitch som du började med, men negativ. Noll pitch efter en kvarts varv till, och sen tillbaka till hovring. Om man kortar ner det så stod jag och övade rollar/flippar och tänkte "Plus, noll, minus, noll" i takt med rollen/flippen och försökte få till en mjuk rörelse på pitchen.

Att flippen vandrar är inte ovanligt. Vandrar den alltid åt samma håll? Ställ dig och flippa några gånger, och titta efter vart i flippen (vilken vridning) den har när det rör sig fel. Landa, och fundera en stund på vart i flippen du ger för mycket eller för lite pitch. Upp och testa igen. Repetera.

Sen är det bara träna, träna och träna. Belöningen är flippar som står still, raka rollar, och lite senare flippar som medvetet rör på sig (stigande flippar tillexempel, bara att ge extra pitch vid "Plus" och "Minus").
    Just detta är simmen väldigt bra till, då det är förfärligt likt verkligheten. Jag brukar ta en 700a i sporthallen, blir rätt trångt snabbt om flippen drar iväg

EDIT: Shit va gammalt inlägg.. förlåt Inte varit här på ett tag..
    [ KDS 600 - Vbar Neo || Blade mcpx bl || DX9 ]

När man flippar, är det lika som i simulatorn att du har spaken i mitten för noll pitch, och när du flyger inverted så dras spaken ner.
    Om ni förstår hur jag menar

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •