Join Helisweden on discord
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: GauiHurricane 550 ersättare...

Aktiv användare Kordons avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av Fluf Visa inlägg
    Kan hjälpa dig med det tomma 550H skalet sedan som reservdelar till min maskin sedan ^^
    Vilket menar du då?
    Med Vänliga Hälsningar
    Michael "Flash" Kordon

Aktiv användare Flufs avatar
    Reg.datum
    Jun 2014
    Om du skall ge upp din 550H och byta upp dig till nyare. Då kan jag vara intresserad av att köpa 550H kitet (utan elektronik) som reservdelskärra av dig.
    Heli - HK450, Trex450(skala), Gaui X4(skala), Gaui 550, Trex 600, TDR 700
    Flygplan - En massa olika el, EPO, EPP, balsa kit och ARF, fpv seglare mm
    FPV - 5.8GHz FatShark via 600TVL , GoPro eller Mobius, 250mW. Attitude SD

Aktiv användare Kordons avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av Fluf Visa inlägg
    Om du skall ge upp din 550H och byta upp dig till nyare. Då kan jag vara intresserad av att köpa 550H kitet (utan elektronik) som reservdelskärra av dig.
    Har ett extra nästan komplett chassi liggandes...
    Med Vänliga Hälsningar
    Michael "Flash" Kordon

Lite personlig åsikt här men, två saker framförallt avgör hur helikoptern upplevs, diskload och hårdhet i huvudet. Från mjuk till mer extrem skulle vara ungefär så här. Nu listar jag inte samtliga märken här...

Logo 550 -> Goblin 570 -> TRex 550 -> Goblin 500

Så vill du flyga hård 3D är Goblin 500 bra, den är tung för sin size och har stenhårt huvud. Vill du ha mera "range" i headspeeds osv är Logon bättre, och göra lite avkall på absolut max 3Dprestanda. TRexen kommer "snart" utan DFC huvud som bör fungera bättre för mjukare flygning. DFC huvudet är bra men hårt, och vill gärna flygas hårt. TRex är ju också stor och stabil, klarar vind bra då den är lite tyngre.

Du verkar ju behålla dina helikoptrar ett tag, Mikado och Align brukar gå att få tag på delar till äldre snurror. Goblin är lite mera osäkert. Både Align och SAB gillar att göra revisioner på sina helikpotrar ofta, medan Mikado tar det lite lugnare.
    Senast redigerat av Linus Larsson den 2015-03-31 klockan 07:45.
    Logo 600 - T-Rex 700X - Logo 690SX - Gaui R5 - VBar Control
    V-Bar Control flight analyzer

Forum-räv Xorcesss avatar
    Reg.datum
    Nov 2014
    Citat Ursprungligen postat av Lussarn Visa inlägg
    Lite personlig åsikt här men, två saker framförallt avgör hur helikoptern upplevs, diskload och hårdhet i huvudet. Från mjuk till mer extrem skulle vara ungefär så här. Nu listar jag inte samtliga märken här...

Logo 550 -> Goblin 570 -> TRex 550 -> Goblin 500

Så vill du flyga hård 3D är Goblin 500 bra, den är tung för sin size och har stenhårt huvud. Vill du ha mera "range" i headspeeds osv är Logon bättre, och göra lite avkall på absolut max 3Dprestanda. TRexen kommer "snart" utan DFC huvud som bör fungera bättre för mjukare flygning. DFC huvudet är bra men hårt, och vill gärna flygas hårt. TRex är ju också stor och stabil, klarar vind bra då den är lite tyngre.

Du verkar ju behålla dina helikoptrar ett tag, Mikado och Align brukar gå att få tag på delar till äldre snurror. Goblin är lite mera osäkert. Både Align och SAB gillar att göra revisioner på sina helikpotrar ofta, medan Mikado tar det lite lugnare.
    bra sammanfattning
    Goblin 500

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •