NKMA -380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.Ner Kommer Man Alltid...
när jag står still och hovrar bara så skakar den inget öht. det är bara när jag försöker flyga fram och tillbaka den börjar skaka nu...
Logo 480 Xxtreme - Logo 800
jag kan ju inte flytta in kulorna, det är ju det som är det. och borra i dom befintliga armarna vet jag inte om jag vågar göra. då lär dom väl brista med min tur.
men allt fungerade klockrent som det sitter när jag köpte den... han hade en spektrum dx7 sändare och flög både upp och ner o hur som helst med den utan problem... och då var armarna som dom är nu likaså gainen vart högre än jag har den nu ... han flög både i normal och idle up lägen.
men jag får väl försöka hitta några armar som är kortare/mindre som passar align servona och byta dom
gällande sänka gain för ele så har jag varit nere i botten och upp mot mitten igen utan något vettigt resultat.
kan det inte vara relaterat till om jag har för lågt varv?
Jag tror att högre varv snarast får effekten av högre gain.
Om min på gain är för mycket, så är det nog så att kulorna borde in.
Vilka servon har du och vilka armar?
Jag kan inte 3GX särskilt bra, men om du minskar alla tre värdena
i ch11, weight, i ER9X (om det var den du körde) så får du ju mindre
max och min pitch, men också lite "snällare" heli. Du kan ju testa.
mvh/Bo
NKMA -380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.Ner Kommer Man Alltid...
gains.png
alltså gains som står där får jag inte till bli mindre.