Join Helisweden on discord
Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 78

Ämne: Hjälp med Gov i Brain

Tack så mycket Helge! Vad bra att det gick lösa så enkelt. Blir väl att beställa en extra pinion någon dag

https://www.rubinrc.se/motordrev/751...13T&results=21
    Logo 700, Logo 550sx, Logo 200, Oxy 4

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Gött med snabba svar
    När du sen fått igång Goven i Brain och känner att du vill ta det ett steg vidare så kan jag tipsa om att kika lite närmare under Advanced>Common>Governor>Gains och där i första hand Precompensations. Finns beskrivningar på varje funktion där att läsa på om.

Jag har kört länge utan att bry mig om detta och den fungerar alldeles utmärkt ändå. Men efter att ha testat vad dessa innebar fick jag en mer responsiv gov, eller på ren svenska, en piggare heli när jag belastar den lite hårdare.
    Oxy & Goblin | Brain & Jeti

Går det flyga med gov inställningar för 13T? Eller vad händer? Blir nog kanske flygning imorgon

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    På HS 2070 ligger du ju i intervallet bästa prestanda för setupen så det ska väl inte vara några problem att flyga med det innan du får ny pinjong.

Men du kan alltså inte gå över det för då anser Brain att det inte finns någon overhead kvar att arbeta med. Tanken med en gov är ju att den ska hålla varvet jämt under hela acken (typ 2350) istället för högt i början (typ 2600) och lågt i slutet (typ 2300).

Men för att kunna ha dina tre lägen i fast HS upp till 2350 måste du alltså byta pinjong.
    Oxy & Goblin | Brain & Jeti

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2014
    Om du kommer matematiskt upp till 2350 med tanke på dina drev så kan du stänga gov o köra en rak 100 kurva, då bör du komma upp i max hastighet baserad på dina drev men du kommer tappa rpm mer o mer när batteriet början laddas ur mer o mer.

Det e om du nu absolut vill prova max innan du får din nya pinion.

Finns dock en sida som räknar ut den mest effektiva rpm du bör köra baserad på din motor kv, blad + 20% overhead så gov mår som bäst, ska se om jag hittar länken imon...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2014
    Glömde skriva att den rekommendera pinion också så du får mest effektiva rpm eller så matar du in vad du har o skippar pinion förslag o den säger vilken rpm du bör satsa på, har för mig det är en av Protos grabbarna som skrivit den eller en av deras team pilot... tror jag

Sent from my iPhone using Tapatalk

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2014
    Som vanligt glömmer jag att det finns en likadan här på forumet

Första testet av att köra gov från brain gjorde jag förra helgen men gick sådär. Kändes som jag hade mycket mer varv än jag valt. tyvärr hade vi inte någon varvtalsmätare med oss så gick inte säga exakt vad varvet låg på. Men jag landade med betydligt läger spänning i cellerna än vanligt för samma flygtid och det lät som det var mycket mer varv.

Försökt pilla i gyrot men inte hittat någon som hjälper. Någon som har någon ide om vad som kan behövas justeras? (Kör med den nya drevningen så har utväxling, 13T, 106T)

I övrigt höll goven varvet fint tycker jag

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    Citat Ursprungligen postat av Jacob Visa inlägg
    Första testet av att köra gov från brain gjorde jag förra helgen men gick sådär. Kändes som jag hade mycket mer varv än jag valt. tyvärr hade vi inte någon varvtalsmätare med oss så gick inte säga exakt vad varvet låg på. Men jag landade med betydligt läger spänning i cellerna än vanligt för samma flygtid och det lät som det var mycket mer varv.

Försökt pilla i gyrot men inte hittat någon som hjälper. Någon som har någon ide om vad som kan behövas justeras? (Kör med den nya drevningen så har utväxling, 13T, 106T)

I övrigt höll goven varvet fint tycker jag
    Uppdaterade du drevningen i governorn?
    Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // Gaui X7 // Soxos 700 // Goblin Urukay
    VBar Control, Jeti DS16, Spektrum DX7 g2

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Blog Entries
    5
    Har du satt utväxlingen i gyrot till 8.15 och polerna till 5 om du har en 10 polig motor. Om den håller varvet så funkar goven. Så det kan kanske vara att gyrot räknar fram fel varv om dessa inställningar är fel.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
    Sir Kraschalot.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •