Join Helisweden on discord
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Övningstrick - Fast vänsterspak

Forum-räv Dannys avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Blog Entries
    3

Övningstrick - Fast vänsterspak

...satt och simmade och skulle fixa lite med vänsterhanden så jag lät stickan vara kvar i samma läge och flög runt med bara cyclicspaken. Det tyckte jag var lite småkul men efter en stund kom jag på att det borde ju vara rätt bra träning också! Liksom lura hjärnan att tänka i nya banor.

Förut när en kollega skulle få prova lite och tyckte det var assvårt så gjorde jag samma grej. Lade typ hovringspitch också höll den där och räckte över kontrollen till honom och sade "rör bara högerspaken och försök hålla den där". Då var det helt plötsligt mycket mindre att tänka på och det gick faktiskt rätt ok efter en stund.

Så... samma nu. Fast istället för att hålla den och hovra så lade jag den inverterat och första strecket på radion vilket blir liiite stigning negativt och sedan försöka flyga runt så. Stiger den för mycket får man försöka loopa eller bara styra ner den lite.

Rätt kul övning tyckte jag
    Hammerhill Bikers

Tack för tipset! Det där har nu provats, och visat sig vara användbart även för mig

Aktiv användare arves avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Jo bra övning, tack!
    Lägg till lite rudder trim i radion! (sakta piro)
    TDR -- Protos Max Evo 800 -- Logo 690 -- NEO/ VBC

Betrakta inte helin som leksak, utom när den crashar----> gör bekymren mindre!

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Läste om den här övningen på annan plats i forat, men hittade denna tråd när jag skulle leta upp det inlägget. Tråden kändes mer rätt så jag lyfter den istället.

Trimmade sida "fel" så helin gör ungefär två piruetter per minut och försökte hovra. Klart nyttigt! Ska köra lite mer sen tror jag att jag ökar hastigheten på piruetterna, då två per minut ger mig lite för mycket utrymme att tänka.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •