Join Helisweden on discord
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Brain 2 med nya telemetri + Futaba

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2014

Brain 2 med nya telemetri + Futaba

Tjena

Nån här som har fått nya telemetri funktionen att lira med Futaba?

Jag kör med Castle Phoenix Edge HV 160A och Futaba 14SG med r7800sb mottagare.
    Jag har löddat ihop den modiferade kabeln med metallfilmsmotstånd (0,25W 10,0kohm).

Det mesta lirar, jag ser allt förutom "current" & "Mha used"

Current visas i sändaren men står hela tiden på 0, samma i brain real time logs.
    Mha used kan jag inte ens hitta i sändaren men den finns med i brain real time log däremot är den också på 0 hela tiden.

Allt annat funkar dock fint både i radio och real time logs, följande visas korrekt: Pwr out, RPM, Bec Volt, Ripple, Esc temp, Voltage.

Aktiv användare Jockebanans avatar
    Reg.datum
    Oct 2013
    Alporchinhos, Algarve .....................Portugal
    Har du någon strömmätare inkopplad eller har du någon annan lösning för att mäta strömmen?

Skickat från Galaxy S8 via Tapatalk
    Mikado LOGO600SE VBar NEO, SAB Goblin500 VBar NEO, 2xLynx Heli OXY3-285 VBar NEO, Lynx Heli OXY2 FE190 VBar NEO, Lumenier QAV210 CHARPU, Mikado VBC, Futaba T14SG, två Revo PL8-laddare och ett gäng flygplan

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2014
    Vad menar du?

Jag har inget externt mer än Brain som ska klara av det... Jag ser i Castle loggen att current rör på sig lite när jag testar utan blad, 8A bara men ändå tillräckligt för att det ska synas i brain o sen skickas vidare till min sändare kan jag tycka.

Aktiv användare Jockebanans avatar
    Reg.datum
    Oct 2013
    Alporchinhos, Algarve .....................Portugal
    Ok, vet inget om Brain. Tidigare när jag flög med T14sg hade jag en strömsensor kopplad mellan batteriet och ESCn som sedan gick in på SBUS2-ingången.

Skickat från Galaxy S8 via Tapatalk
    Mikado LOGO600SE VBar NEO, SAB Goblin500 VBar NEO, 2xLynx Heli OXY3-285 VBar NEO, Lynx Heli OXY2 FE190 VBar NEO, Lumenier QAV210 CHARPU, Mikado VBC, Futaba T14SG, två Revo PL8-laddare och ett gäng flygplan

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Prova med blad som nästa steg o kolla loggen. vet jag läst att det finns en treshhold på nåt av strömvärdena från esc. Måste över en viss nivå för att visa rätt.
    Oxy & Goblin | Brain & Jeti

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2014
    Det e typ samma lösning men nu istället för en strömsensor så sköter brain den biten.

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2014
    Citat Ursprungligen postat av desmo Visa inlägg
    Prova med blad som nästa steg o kolla loggen. vet jag läst att det finns en treshhold på nåt av strömvärdena från esc. Måste över en viss nivå för att visa rätt.
    Nu när du säger det så vill jag också minnas att jag har läst det någonstans...
    Jag får ta o gå ut imon o testa... svårt o köra med blad hemma på en 700:a

Tack!

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2014
    Funkar fint nu, gällande fuel gauge eller som de kallar det "mha used" så skulle man bara lägga till en till sensor i radion.
    Efter man har lagt till sensor "Castle TL0" på plats 16 så ska man även lägga till sensor "Curr 1678" på plats 24.

Sen lirar allt men som desmo skrev så måste man ha blad på o komma ovan för 8A innan nått reggas...
    På en del esc verkar det räcka med 4A.

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av erfan Visa inlägg

Jag har löddat ihop den modiferade kabeln med metallfilmsmotstånd (0,25W 10,0kohm).
    Tänkte också ta nästa steg med Brain/esc integrationen o kollade precis efter motstånd som du anger.
    Letade upp dessa

Kommer det fungera eller har du hittat nåt annat bra?
    Oxy & Goblin | Brain & Jeti

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2014
    Det är mer eller mindre exakt det jag kör med... kanske ett annat märke men exakt samma spec.
    Så det ska nog fungera hur bra som helst!

Glöm inte lägga till bägge 2 sensorer i din radio, både "Castle TL0" & "Curr 1678".
    På min 14TSG så var jag tvungen att uppdatera till senaste mjukvara för att få bägge dessa... Så om de inte ser dessa uppdatera mjukvaran till din radio.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •