Join Helisweden on discord
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Problem med firmware

Hybridvisning

Aktiv användare nydahl98s avatar
    Reg.datum
    Aug 2014

Problem med firmware

Någon som har uppdaterat till nyaste firmware 3.0.006?

Jag fick problem efter uppdateringen, gröna lampan blinkar till sen blinkar två röda, ibland blinkar gröna till igen. Servona hoppar till när gröna lampan lyser och lägger av sen.. allt upprepar sig var femte sekund ungefär även usb:n lägger av var femte sekund så det går inte att ansluta med programmet.
    Logo 550SX Logo 500

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Jag gjorde uppdatering på samtliga igår och testade på bänken, inga problem.
    Två körde jag ute idag. Inga problem alls.

Det troliga är att nåt gått fel i uppdateringen och att enheten behöver sättas i bootloader mode för att göra en ny uppdatering, hänt förrut. Testa med att göra en hard reset enligt beskrivningen här.
    Senast redigerat av desmo den 2017-02-05 klockan 21:53. Anledning: slarvigt uttryckt..
    Oxy & Goblin | Brain & Jeti

Reg.datum
    Aug 2014
    Har testat det några gånger, går till 100% och det kommer upp en ruta att den är uppdaterad men samma sak.

Det är en ikon v1

skickat från min S6
    Logo 550SX Logo 500

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Tycker inte det låter kul alls om den bekräftar uppdateringen. Jag har kört v1 idag så det är inget generellt fel på uppdateringen.

En tanke, har du testat att bara starta upp den med en 2s direkt och ta ur alla anslutningar. Så det inte är nån crius bt eller nåt annat som inte lirar med uppdateringen. Långskott men det är väl bara att försöka utesluta..

Reg.datum
    Aug 2014
    Har testat utan bt och rpm sensor, ska testa koppla ut alla servon imorrn och se.

skickat från min S6
    Logo 550SX Logo 500

Reg.datum
    Aug 2014
    Förresten, är det en ikon 1 v1 du har? Visst finns ikon1 som v1 och v2?

skickat från min S6
    Logo 550SX Logo 500

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Jepp, finns Brain1 v1 och Brain 1 v2 (enda skillnaden på v2 är polarity protection vad jag känner till).
    Sen kom Brain 2, större processor, Jeti-integration, logg på telemetri etc.
    Ingen skillnad i hur de flyger, utan endast i tilläggs-features.

Den jag kört idag med 3.0.006 är B1 v2.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2013
    När jag läste in senaste uppdateringen behöll den alla inställningar UTOM servo typ....
    Tyvärr upptäcktes det för sent så bladen på min 550 fick sätta livet till :-(
    Några grader kallt och fel servo typ slutade med att maskinen tippade.
    /Jonas

Skickat från min HUAWEI Y560-L01 via Tapatalk

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av Fraggel Visa inlägg
    När jag läste in senaste uppdateringen behöll den alla inställningar UTOM servo typ....
    Tyvärr upptäcktes det för sent så bladen på min 550 fick sätta livet till :-(
    Några grader kallt och fel servo typ slutade med att maskinen tippade.
    /Jonas

Skickat från min HUAWEI Y560-L01 via Tapatalk
    Riktigt trist det där. Tycker du ska lägga in det på deras factory support på HF så att det kommer MSH till kännedom, De är väldigt snabba att uppmärksamma, kommentera och åtgärda det som har substans, utvecklarna själva läser och besvarar det forumet också.

Om man ska tolka lite mellan raderna verkar det som 3.0.006 har orsakat några problem. Nydahl98 anger nåt som fler upplevt, du tappade servotyp, språk är också nåt som återställts för någon.

Själv har jag en dokumentmall över alla inställningar och gör alltid en snabbkoll efter en uppdatering så allt väsentligt är rätt. Men framför allt är den för att kunna utvärdera de ändringar jag gör på hur den fungerar i luften (kommer aldrig ihåg annars vad jag testat annars..)

Är det nån som vill ha den så hojta bara. Kanske kan man lägga upp dokument här på HS också, men har inte kollat..

Dokumentmallen till gyrot låter spännande. Jag skulle gärna vilja prova😊

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
    Logo 700, Logo 550sx, Logo 200, Oxy 4

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •