Join Helisweden on discord
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Brain advanced settings

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Såg nu att det var en gammal tråd
    Goblin: 380, 500 Sport, 650 Black Nitro,
    Gaui NX5

Håller med att standard setupen kan vara svår. Logon var knappt flygbar utan advanced settings. MEN... konstigt nog i veckan så satte jag dit ett brain gyro på min lilla gaui X3 och den flög helt underbart, knappt ändrat några inställningar där alls. Mycket märkligt haha

Ska testa dem tipsen du skev

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av Jacob Visa inlägg
    Japp får testa det . Ligger på 25 på 1900 men skiljer inte mer än max 3 steg mellan de andra varven. Har det inte i huvudet men tror jag har 25, 23, 21. Ska man ha så låg? Tail gain kör jag bara i software.
    Har inte testat att ha det i SW, men det borde väl motsvara 100/100 så mer normalt vore intervallet 35-50. Vad har du för sändare, är du begränsad till 6 kanaler?

Citat Ursprungligen postat av Kråkan Visa inlägg
    Ingen av mina helisar har flugit bra med standard setup. Visst flyger dom, och för bara enklare sportflygning har det funkat ok. Men en basic setup kommer troligtvis aldrig klocka perfekt för just "din" heli. Räcker ju tex att man ändra rotorvarvet så måste flera parametrar ställas om, eller vilka rotorblad man använder. Oftast tycker jag att cyclic gainen varit för hög på standardsetup iaf vid högre headspeed. D gain på tailen var aldeles för hög på min goblin 500.

Nåt som gör sjukt stor skillnad om man använder ikon/brain governor är governor precomps. Min 500 kändes lite trött och tråkig när jag hade byggt den. Men +5 p gain och ökade samtliga precomps tills varvet var stabilt så var det som en helt annan heli, den fick liksom liv :P. Feed forward på cyclic gör hela helin lite mer levande
    Tror jag hamnar på 25-30 på Gov pitch precomp generellt, gör verkligen underverk för prestandan.
    Oxy & Goblin | Brain & Jeti

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av desmo Visa inlägg
    Har inte testat att ha det i SW, men det borde väl motsvara 100/100 så mer normalt vore intervallet 35-50. Vad har du för sändare, är du begränsad till 6 kanaler?

Tror jag hamnar på 25-30 på Gov pitch precomp generellt, gör verkligen underverk för prestandan.
    Ja samma här har för mig jag hamnade på 25 pitch och 15 el 20 på cyclic. Vilken skillnad

Däremot blev siffrorna helt annorlunda på min black nitro, konstigt nog blev de lägre
    Goblin: 380, 500 Sport, 650 Black Nitro,
    Gaui NX5

Har en dx9a så inga problem med kanalerna där egentligen. Tyckte väl bara det kändes lättast att sätta allt i sw men kanske borde gå över till att ha det i sändaren?

Skickat från min A0001 via Tapatalk
    Logo 700, Logo 550sx, Oxy 4

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av Jacob Visa inlägg
    Har en dx9a så inga problem med kanalerna där egentligen. Tyckte väl bara det kändes lättast att sätta allt i sw men kanske borde gå över till att ha det i sändaren?

Skickat från min A0001 via Tapatalk
    Jag har valt att göra så, eftersom det blir enklare att justera tailgain utan att gå in i gyrot plus att jag då vet att 47 i sändaren, motsvarar 47 i Brain efter att kanalerna satts till 100/100.

Sen ger det möjligheten också att dedicera en spak på sändaren som drar ner tailgain -5punkter om man flippar den. Brukar komma till användning vid såna tillfällen du nu upplever... Lite som en plötslig-aggressiv-tailwag-bailout. Kan uppstå efter att man bytt delar i tailen eller om man testar overspeeds..
    Oxy & Goblin | Brain & Jeti

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •