Vilken av pottarna justerade du bort att tailen hoppade upp och ned ?Min gick i backen idag! Nu har jag bara en ack, så det tog lite tid mellan att gå hem o ladda. Men hur som, första acken så hoppade stjärten upp och ner duktigt. Gick hem, och justerade lite på gyropotten (BeastX). Nästa provflygning gick bättre, då var det borta men när jag körde på idle2 (ca 3800v/m) så började den hoppa igen frenetiskt, så var bara att köra på idle1 och fisflyga. Tredje acken då, ja fortfarande fisflygning och gjorde en flip. Inga konstigheter, flög runt lite till och gjorde en ny flip, men jag lite för väl lågt och de bakre rotorbladen slog lätt i gräset. Slog på TH direkt och fick ner den hel. Kikade lite snabbt och såg inget speciellt och tog upp den igen.. då flög helikoptern i bitar!. Konstaterade att ett bakre blad med hub saknades (hittades med allt skruv och lager i behåll!). Huven hade gått i delar och kolfiber stången till stjärten där saknades en länkarm.. Men allt annat inkakt!. Länk arm fanns en extra i påsen, men en gängad stång var värre.. hittade en skruv som passade som kapades i rätt längd. Fungerade fin fint. Och bara för att kolfiberstången INTE skulle spricka igen på samma ställe, så lindade jag sytråd runt och sedan lite superlim. Huven lagades med tejp och ett lim kallat "allplast". Nåt från UHU som luktar Karlssons klister. Verkar faktiskt som att plasten "svetsas" ihop av detta så fogarna blir väl sega. Nå. Huven är inte snygg längre men får vara så, tills Rubin får in i lager. Hur som.. efter allt fixandes och locktitande av stjärtrotorn, så tog jag upp helin och hovrade lite.. Klockrent!. bladen trackade och inga konstiga vibbisar. Så.. den flyger igen!