Join Helisweden on discord
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 34

Ämne: Bantam e-station bc8dx

Hybridvisning

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015

Bantam e-station bc8dx

Någon som ägt eller äger en sån här laddare? Den laddar ju aldrig klart? 1 o halv timme för ladda 1 5s 3800mah acc som låg storage laddad med alla celler runt 3.7 volt. Stängde av då ja vågade ej låta den stå kvar på laddning mer .. laddar i 1c är de rimligt? 2870mah fick ja i innan ja stängde av..

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
    Logo 480 Xxtreme - Logo 800

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Har en lillebror till den, BC6, funkar bra. Balanseringsladdar du, och så håller den på länge? Har problem nån gång med det, men då är batterierna inte så bra.

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Citat Ursprungligen postat av mikaelbe Visa inlägg
    Har en lillebror till den, BC6, funkar bra. Balanseringsladdar du, och så håller den på länge? Har problem nån gång med det, men då är batterierna inte så bra.
    batterierna verkar de inte vara något fel på ... dom levererar och töms inte direkt jätte mycket med min flygning ... vart ute för en stund sen o drog en flygtur ... men ja båda batterierna laddade jag ca i 1.5 timmar o dom tog emot lika mycket båda 2 ... men den laddar snabbt upp till 4.10-4.15 volt allt därefter tar en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel evighet.

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    jag har ett gäng andra batterier med och den gör så med alla celler jag har provat ladda dom andra cellerna nu nämligen ....

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Knepigt, tror det är svårt att ändra i laddaren på toleranserna för hur mycket det får diffa mellan cellerna. Antagligen blir det inga problem om du inte balanseringsladdar? Fast man vill ju helst balanseringsladda.

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Jag har en SkyRC Q200 som beter sig sådär på småackar (under 1 000 mAh). Verkar som den har svårt att ladda ur tillräckligt lite för att hamna i balans. Har sett det framförallt med 2S-batterier där än den ena än den andra cellen indikeras som låg och laddningen aldrig blir klar.

Löste det med att köpa fyra "dumma" SkyRC e3-laddare som laddar direkt på balanskontakt för mina små 2- och 3S-ackar.

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Jag har problemet med allt från 2 till 6cells.
    Allt från 2000mah till 3800mah. Kötta på tills den e 0.1volt från max laddning går utmärkt sen står den o tuggar med 0.2-0.5a i evighet

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Om du känner dig händig kan du öppna och inspektera framförallt kondensatorer i den. Låter som den blivit trött. Förutsatt att garantin gått ut, annars reklamerar du den så klart.

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Nä den e gammal så får nog köpanå nytt

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Rotade fram en gammal adapter till min BC6 som kan kopplas till datorn för att monitorera laddningen. Tyvärr hade jag tappat bort CD-skivan, men på nätet hittade jag LogView V2 som är nån universal för olika laddare. Fanns en nyare variant LogView Studio, men den fick jag inte att funka. Nu kan jag logga laddningen. Borde gå att få tag på en sån adapter, den är baserad på Silicon Labs UART CP210x USB to UART Bridge, så kan du koppla in den och logga. Men kanske inte värt att mickla med det.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •