Join Helisweden on discord
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Scorpion beställning blev dyr

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Blog Entries
    5

Scorpion beställning blev dyr

Hade en 50 dollars värdebevis sen habo förra året. Tänkte att kag beställer nåt innan den går ut.
    Det blev en 1.5mm insekts bitsinsats som kostade 5 dollar sen med frakt +42 dollar så blev det gratis då 50 dollar räckte.. Trodde jag. Fedex levererade till dörren förra veckan. Jättesnabbt tyckte jag. Knappt en veckas leveranstid. Nu i dag får jag en faktura från fedex på tull o importmoms på 264 riksdaler. Hur f.... fungerar systemet 600 spänn i frakt för en liten sketsak om jag inte hade värdesjekken. Nu blev den rätt dyr i allafall då fedex ber mig pynta i efterhand.
    Nä bojkotta handlande utanför eu.

Skickat från min SM-A505FN via Tapatalk
    Senast redigerat av helge k den 2020-06-03 klockan 11:22.
    Sir Kraschalot.

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    WTF
    NeXt CGM = Gaui * Mikado * SAB * XLpower

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Värsta dyra verktyget! Du får ta med o visa upp det exklusiva guldet i Habo sen

Trist det där med efterhandsfaktura, helt omöjligt att veta vad det egentligen kostar. Gjorde samma misstag när 4025 motorn var slut inom EU o köpte direkt från Scorpion. Blev onödigt dyrt. Menmen, bara släppa o gå vidare..
    Oxy & Goblin | Brain & Jeti

Reg.datum
    Feb 2012
    Blog Entries
    5
    Denna kostar 436kr att beställa från scorpion inklusive frakt. Sen lägg på 264 kr för tull o imporavgift i sverige via fedex. Jag kan bara inte få i hop att det skall kosta så mycket att få den till sverige

Sir Kraschalot.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av helge k Visa inlägg
    Denna kostar 436kr att beställa från scorpion inklusive frakt. Sen lägg på 264 kr för tull o imporavgift i sverige via fedex. Jag kan bara inte få i hop att det skall kosta så mycket att få den till sverige

Håller med dig. Helt galet dyrt!!!
    XL Power Wraith E | Futaba | Scorpion

Aktiv användare Davids avatar
    Reg.datum
    Sep 2014
    Citat Ursprungligen postat av helge k Visa inlägg

Det kunde vart värre. Hade du beställt från banggood hade påsen kunnat vara tom (gissa hur jag vet)

Reg.datum
    Feb 2012
    Blog Entries
    5
    Citat Ursprungligen postat av David Visa inlägg
    Det kunde vart värre. Hade du beställt från banggood hade påsen kunnat vara tom (gissa hur jag vet)
    Det är ju ännu värre. Så jäkla tråkigt att stora företag skall mjölka den lilla kunden

Sir Kraschalot.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2013
    Jag har samma erfarenhet, undvik FedEx som pesten. De är dyra som sjutton.
    Nu vet jag inte vilket land din leverans kom ifrån, men USPS brukar vara billigast vid beställningar från USA.

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    De har förmodligen enhetsfrakt. Hade du mailat och bett om brevfrakt hade det dessutom kanske gått under tullens radar.

Jag försöker i görligaste mån handla inom EU, men ibland får en bita i det sura äpplet. Brukar slå på stort när jag ändå måste bråka med tull & moms.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •