Join Helisweden on discord
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Övervakning via mobil för Icharger 4010 Duo

Forum-räv Minis avatar
    Reg.datum
    Aug 2011

Övervakning via mobil för Icharger 4010 Duo

Tjena,

Min man cave är tyvärr i förrådet och att ladda accar utan övervakning är väl inte optimalt. Tyckte jag läste någonstans att man kan köra typ en dongel i laddaren som kopplas upp mot wi-fi. Är det någon som har koll på hur detta fungerar och vad behöver man? Skulle vilja ha lite koll som sagt.

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Detta låter intressant..

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
    Logo 480 Xxtreme - Logo 800

Aktiv användare Hunters avatar
    Reg.datum
    Aug 2013
    Jag tror du har något sånt här:

https://www.rc-thoughts.com/2018/01/...arger-control/

Annars är det bra att ha en kamera du kan kolla via telefonen och se så det inte hänt något.

Eller använda ett wifi relä som stänger av laddaren om det blir rök eller temperatur över en satt gräns.
    Senast redigerat av Hunter den 2020-05-31 klockan 13:03. Anledning: Korr.
    Helikoptrar: Align 450L Dominator 6s, Blade mCPX BL.
    250 Quads: Blackout mini h, ZMR 250 3D.
    Radio: JR XG14E. Sim: neXt.

Forum-räv Minis avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ja men där var den! Efter ha skummat igenom detta så var det ju bara inte en grej som skulle göras känns lite invecklat. Får kolla igenom igen lite mera noggrant tack för länken.

Jag kör med Apple Home produkter och har en Logitec Circle 2 kamera för övervakning, en Fibaro wall-plug för kontroll av ström till laddare och nätagg och en Netatmo smart smoke alarm ovanför.
    LiPo-förvaring och laddstation är inkapslat i lättbetongblock för att minska risken för spridning vid en eventuell brand.
    DJI S900, Sky Hero Spy Y6-600 Speed, Sky Hero Spy Y6-900, Traxxas X-Maxx 8S, Traxxxas Rally 1/10 4S, Kyosho MP9e Kit 4S, Arrma Typhon 6S, GLR 1:28 track, LC Racing 1/14 EMB-H Buggy,

Reg.datum
    Aug 2013
    Varsågod "Mini"

Tror en del brukar ha som "Wothrline" i sina skåp för 3d skrivare för säkerhet.
    Senast redigerat av Hunter den 2020-05-31 klockan 13:10.

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Jag har en idé om att bygga ett plåtskåp med anslutning till skorsten, så om det blir rökutveckling/brand stannar det inne i plåtskåpet och röken sticker ut genom skorsten.

Har förstått att det är röken som är döden för allt annat i samma rum och fort går det. Tror inte du har en chans om du är i en annan byggnad (eller annan del av huset om du pratar hyreskåk).

Reg.datum
    Aug 2013
    Det är nog det bästa för både hälsa och hem om man har den möjligheten.

Användare Johan53s avatar
    Reg.datum
    Nov 2019
    Citat Ursprungligen postat av Mini Visa inlägg
    Tjena,

Min man cave är tyvärr i förrådet och att ladda accar utan övervakning är väl inte optimalt. Tyckte jag läste någonstans att man kan köra typ en dongel i laddaren som kopplas upp mot wi-fi. Är det någon som har koll på hur detta fungerar och vad behöver man? Skulle vilja ha lite koll som sagt.
    Köp en ISDT P30 istället och använd BattGo appen i mobilen: https://www.isdt.co/p30.html?lang=en
    iCharger är en toppkvalite laddare men konstruktionen börjar bli gammal. Tror inte du kan ordna fjärravläsning till den.
    Med ISDT P30 är du uppkopplad via Bluetooth och kan följa laddningen. Jag är supernöjd med min.

Forum-räv Minis avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Får funder lite icharger laddaren fungerar väldigt bra och det är inget fel på den. Men när den lägger av eller om jag helt plötsligt får för mig att byta vilket kan bli fort man vet ju hur det är i denna hobby så velar sett vara ett bra alternativ.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •