Join Helisweden on discord
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 36 av 36

Ämne: Spektrum dx9 teflon

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Nu har jag moddat NX10 med PTFE-krympslang med. Lite bökigare att dela den radion, måste ta loss två kontakter från kretskort. Inte svårt, bara lite besvärligare.

Satt relativt mycket fett mellan glidytorna, så det förklarar att det var mycket "sticktion" – även om spaken löpte väldigt lätt när den väl var i rörelse. Nu är det smooth även med minimala spakrörelser.

Användare Johan53s avatar
    Reg.datum
    Nov 2019
    Tack för ditt inlägg! Det sura är att jag inte kan hitta min PTFE krympslang efter min flytt. Kan jag köpa en decimeter av dig och Swisha pengarna?

Reg.datum
    Nov 2019
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe Arnesson Visa inlägg
    Nu har jag moddat NX10 med PTFE-krympslang med. Lite bökigare att dela den radion, måste ta loss två kontakter från kretskort. Inte svårt, bara lite besvärligare.

Satt relativt mycket fett mellan glidytorna, så det förklarar att det var mycket "sticktion" – även om spaken löpte väldigt lätt när den väl var i rörelse. Nu är det smooth även med minimala spakrörelser.
    Tack för ditt inlägg! Det sura är att jag inte kan hitta min PTFE krympslang efter min flytt. Kan jag köpa en decimeter av dig och Swisha pengarna?

Reg.datum
    Oct 2019
    Citat Ursprungligen postat av Johan53 Visa inlägg
    Du har PM!

Reg.datum
    Nov 2019
    Gjorde modifiering enligt ditt förslag. Blev kanonbra! Inget hugg längre vid mjuka startrörelser.

Reg.datum
    Oct 2019
    Citat Ursprungligen postat av Johan53 Visa inlägg
    Gjorde modifiering enligt ditt förslag. Blev kanonbra! Inget hugg längre vid mjuka startrörelser.
    Härligt!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •