Join Helisweden on discord
Sidan 9 av 9 FörstaFörsta ... 789
Resultat 81 till 89 av 89

Ämne: Corona Smackday! Prel 25juli

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Citat Ursprungligen postat av nkma Visa inlägg
    Helikopterträff i Karlskoga?
    På klubbans hemsida finns mer information, om fältet och boende, t.ex.

http://www.kmfk.org/wordpress/

Jag är med i klubben, men bara deltidsboende, kanske knappt halvtid, i trakten.
    jlindberg och jag får nog ses som klubbens största helientusiaster nu, men det finns några fler som flyger helikopter.
    @christoffer, @jlindberg och undertecknad kan kanske göra en gemensam insats för att få ihop något?
    Som det ser ut nu är jag i trakten ca 11/9 till ungefär månadsskitet september/oktober.
    Varken jlindberg eller jag ingår i klubbens styrelse, så vi måste naturligtvis förankra en träff där innan vi kan börja planera något i detalj.
    Klubben som helhet har mycket erfarenhet av att arrangera träffar, som Jetträffen och Modellflygets dag, så logostiken ska nog gå att hantera. Som boende finns dels fyra stugor med fyra bäddar vardera (se information på hemsidan). Det finns också ett "loft" med sovplatser, men jag vet inte hur det är med komfort och uppvärmning t.ex. där. Helge vet bättre än jag.
    Toaletter och dusch finns i separat byggnad. En bra grill finns så att ingen ska behöva svälta, om vi bara kan få den bemannad.

Se detta som en idé, värd att undersöka vidare!

Jag är sjuk just nu (ej COVID-19), men jag och jlindberg kan börja med att kontakta ledningen, om intresse finns.
    Helgen 12-13 september vore kanske bra med hänsyn till soltid och temperatur, men det är kort varsel och jag hinner knappt dit. Helgen 19-20 september ger lite mer marginal, men det är "Libelle vinch del 2 kl 13:00" inbokat på lördagen. Något är inbokat nästan varje helg.

Kanske kan vi få en preliminär intressekoll om hur många som är intresserade, om det skulle gå att genomföra?

/Bo
    Kikade lite på er sida... motorer som låter mycket får ej användas. Ingår gasser där tro eller de ska låta mycke mer?

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
    Logo 480 Xxtreme - Logo 800

Aktiv användare jlindbergs avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Citat Ursprungligen postat av n30 Visa inlägg
    Kikade lite på er sida... motorer som låter mycket får ej användas. Ingår gasser där tro eller de ska låta mycke mer?

Inga problem att köra gasser!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Logo 600
    Vbc

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Citat Ursprungligen postat av jlindberg Visa inlägg
    Inga problem att köra gasser!

Kanon ju då får den följa med e där tillgång till el så man kan ladda accar?

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011

Jag vet inte exakt vad det betyder och varför det står där, men:
    – Det finns en hel del som flyger nitro och bensin i klubben. Helikopter, flygplan, lina, m.m.
    – Några flyger med riktigt stora plan med förbränningsmotorer, runt 25 kg eller större.

Jag tror att du kan bortse från detta när det gäller att flyga med helikopter, nitro eller gasser.

Jag väljer denna tolkning tills vidare:
    V8 på mer än 5 liter helt utan ljuddämpare bör undvikas sent på kvällen...

jag letade lite och såg att det också fanns instruktioner för hur man ska hantera frekvensklämmor. Kanske dags att uppdatera informationen där?

Jag hoppas återkomma under dagen/kvällen med lite mer detaljerad info om flygning lördag-söndag.
    Som du föreslog tidigare, i en ny tråd. Så snart jag fått tag på några i klubben som jag vill samråda med.
    Kanske dröjer det till i morgon. Jag utgår från att vi har heldagar lördag-söndag, ca 10.30 till, så länge vi orkar, båda dagarna. Vi har en annan verksamhet som var planerad sedan tidigare 14.00, så jag vill kunna säga i detalj hur vi samordnar detta. I värsta fall får vi ta lunchpaus då.

/Bo
    Senast redigerat av nkma den 2020-09-15 klockan 21:18.
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Aktiv användare jlindbergs avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Hur ser de ut? Blir de av på lördag?

Jag är tyvärr dubbelbokad, så kan inte vara med på lördag! Tror att Nkma(Bosse) tänkt köra ändå! Men hoppas han bekräftar det här!

Logo 600
    Vbc

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Jag vet inte exakt det betyder och varför det står där, men:
    – Det finns en hel del som flyger nitro och bensin i klubben. Helikopter, flygplan, lina, m.m.
    – Några flyger med riktigt stora plan med förbränningsmotorer, runt 25 kg eller större.

Jag tror att du kan bortse från detta när det gäller att flyga med helikopter, nitro eller gasser.

Jag väljer denna tolkning tills vidare:
    V8 på mer än 5 liter helt utan ljuddämpare bör undvikas sent på kvällen...

jag letade lite och såg att det också fanns instruktioner för hur man ska hantera frekvensklämmor. Kanske dags att uppdatera informationen där?

Jag hoppas återkomma under dagen/kvällen med lite mer detaljerad info om flygning lördag-söndag.
    Som du föreslog tidigare, i en ny tråd. Så snart jag fått tag på några i klubben som jag vill samråda med.
    Kanske dröjer det till i morgon. Jag utgår från att vi har heldagar lördag-söndag, ca 10.30 till, så länge vi orkar, båda dagarna. Vi har en annan verksamhet som var planerad sedan tidigare 14.00, så jag vill kunna säga i detalj hur vi samordnar detta. I värsta fall får vi ta lunchpaus då.

/Bo
    Självklart vi får hålla paus vid det som redan är planerat

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Kanon ju då får den följa med e där tillgång till el så man kan ladda accar?

Det fixar sig med el, bara det finns batterier att ladda!
    Det finns gott om el och eluttag. Bara i hangaren, under tak med skjutdörr mot fältet, finns plats för minst 7-8 laddplatser.

Om vi behöver fler platser eller öka ytan för att respektera koronaavstånd, så har vi den intilliggande verkstaden, där minst tre laddplatser ryms. Vi kan också ta till "puben" och sätta upp minst sex laddplatser på "säkert" avstånd där.

Vi kan också dra ut skarvsladdar till laddplaster ute. Tyvärr har vi inga bord ute, så det är väl inte ett förstaalternativ.

Kanske ställer vi ut några bord? Det kan vi ta efter önskemål och behov.

/Bo

PS: Det finns nog någon laddare också som tillhör klubben, men jag vet inte vad den klarar. Jag har alltid egna laddare med mig och egna sladddar/laddplattor, som passar mina ackar och mina kontakter.
    Senast redigerat av nkma den 2020-09-14 klockan 17:46. Anledning: PS.
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ny tråd om heliträff i Karlskoga 19-20 september!

Jag startar en ny tråd om Karlskogaträffen!

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Ny tråd om heliträff i Karlskoga 19-20 september!

Jag startar en ny tråd om Karlskogaträffen!

/Bo
    Gott

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •