Join Helisweden on discord
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Icarger 4010 duo fundering

Forum-räv Minis avatar
    Reg.datum
    Aug 2011

Icarger 4010 duo fundering

Tjena!

Har som sagt en ICharger 4010duo laddare funkar kanon. Men jag upplever om jag exempelvis laddar 6s 3300mah på kanal ett. Sedan byter jag till kanal 2 och laddar där 6s 5000 mah när jag väl kör igång laddningen så verkar det som att det jag har rattat in på kanal 2 även ändras till kanal 1? Visst måste man kunna ladda olika mah på varje kanal? Har försökt att kolla men hittar just om dett? Kan man inte lägga i minne accar som man bara kan välja i en lista så slipper man ändra mah hela tiden. Eller har jag missat något i inställnings menyerna?

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Den kan allt det där och lite till... Låter som den har nån inställning som stör. Gör en återställning via meny eller uppdatera firmware

Här finns manualer och firmware till Icharger. Läs den, så hittar du vad du söker.
    Oxy & Goblin | Brain & Jeti

Forum-räv Minis avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Tack för det har nog aldrig uppdaterat den kanske dags att göra det.

Forum-räv Minis avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    För att få laddaren att komma ihåg olika accar som minne måste man ha ett minneskort i laddaren? Jag har inget minneskort i nu. Jag har uppdaterat program varan ska testa att ladda olika accar / kanal och se om det blev någon skillnad.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2011
    Om jag inte minns fel så går det ju lägga upp olika laddprofiler men det låter konstigt att det inte funkar att ändra när kanal 1 är igång. Tror inte jag hade några problem när jag ägde en 308

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av Mini Visa inlägg
    För att få laddaren att komma ihåg olika accar som minne måste man ha ett minneskort i laddaren? Jag har inget minneskort i nu. Jag har uppdaterat program varan ska testa att ladda olika accar / kanal och se om det blev någon skillnad.
    Nej minneskort behövs bara för loggning och uppdatering. Du kan lägga upp olika batterier utan.

Ja du ska kunna köra olika ackar per kanal.

Forum-räv Minis avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Okej, som kille så behöver man ju aldrig läsa manualen man ska ju kunna ändå men går bet på detta måste nog läsa manualen för hur jag än trycker så finns det ingen knapp där man kan spara den inställda laddningen (typ program 1 , 2 osv) eller någon som vet hur man gör?
    Senast redigerat av Mini den 2020-07-28 klockan 13:26.

www.helistore.se
    Reg.datum
    Oct 2011
    Du kan spara flera olika program i laddaren. Även välja om programmen ska ändras om du vid en laddning tex ändrar laddströmmen.
    Jag har tyvärr inte knapptryckningarna i huvudet. Så manualen rekommenderas, alternativt ett besök på youtube.

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Tror du håller in statusknappen 1 sek för att få upp menyn.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •