Join Helisweden on discord
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 30

Ämne: Värva helipiloter, få en heli!

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Helt missat den här tråden, bra initiativ! Synd det inte blev mer aktivitet, fast det kanske kommer nu i slutspurten?

Forum-räv bebbes avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Räknas det att man väckt liv i sig själv

Skickat från min iPad med Tapatalk
    T-Rex 450L Dominator, T-Rex 250 DFC, Eachine E010S, 250 race quad, Spektrum DX10, Orange TX10i.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Feb 2014
    Citat Ursprungligen postat av bebbe Visa inlägg
    Räknas det att man väckt liv i sig själv

Kör Varannan vecka!

Forum-räv bebbes avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Citat Ursprungligen postat av Rayban Visa inlägg
    Kör Varannan vecka!

T-Rex 450L Dominator, T-Rex 250 DFC, Eachine E010S, 250 race quad, Spektrum DX10, Orange TX10i.

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Bra initiativ detta men glömt av den under vintern. Kom på att vi pratade om detta i höstas på en träff och jag kan nog bidra med fyra personer som kan kvala in, som gått från intressestadiet till att lite nervösa stå och hovra i min trädgård.

Den första var intresserad men hade inga grejer, började med att ordna en sändare och en sim till honom. Därefter köpte han en komplett beggad heli med ackar och laddare av mig. När han hämtade det så hade vi en genomgång och utbildning på hela klabbet. Lyfte sen helin i trädgården. Ny helipilot.

Den andra köpte en heli av mig, han kom över med sin sändare och mottagare och vi gjorde en nybörjarsetup och programmering och genomgång av gyro. Han lyfte sin första heli i trädgården med mig stående bakom som krisberedskap. Läskigt nära att tippa vid landning.. Han köpte sedan en heli till av mig. Tidigare plankflygare, ny på heli.

Tredje hade köpt en beggad heli som han inte fick igång. Så han kom över med en låda med saker och sin sändare, jag köpte nytt gyro och mottagare och gjorde ny kabeldragning, programmering och setup. Han hämtade den en vecka senare och fick en genomgång med testflygning i trädgården. Återfalls heliflygare.

Samma med fjärde som hade köpt en beggad heli, men fick det inte att fungera så den vart stående. Han fick komma över o lämna alla saker med sin sändare och mottagare. En vecka senare så kommer han över med grabben som ska ha den så att de får en genomgång, de provflyger båda i trädgården. Pappa är återfalls heliflygare, sonen ny helipilot. Köpte strax efter även en större heli av mig.

Tar inte betalt för att hjälpa till om nån undrar. Keep RC-helis alive!
    Oxy & Goblin | Brain & Jeti

www.helistore.se
    Reg.datum
    Oct 2011
    Bra där desmo!
    Ju fler vi blir desto roligare har vi.

Forum-räv Björn Hs avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av desmo Visa inlägg
    Bra initiativ detta men glömt av den under vintern. Kom på att vi pratade om detta i höstas på en träff och jag kan nog bidra med fyra personer som kan kvala in, som gått från intressestadiet till att lite nervösa stå och hovra i min trädgård.

Den första var intresserad men hade inga grejer, började med att ordna en sändare och en sim till honom. Därefter köpte han en komplett beggad heli med ackar och laddare av mig. När han hämtade det så hade vi en genomgång och utbildning på hela klabbet. Lyfte sen helin i trädgården. Ny helipilot.

Den andra köpte en heli av mig, han kom över med sin sändare och mottagare och vi gjorde en nybörjarsetup och programmering och genomgång av gyro. Han lyfte sin första heli i trädgården med mig stående bakom som krisberedskap. Läskigt nära att tippa vid landning.. Han köpte sedan en heli till av mig. Tidigare plankflygare, ny på heli.

Tredje hade köpt en beggad heli som han inte fick igång. Så han kom över med en låda med saker och sin sändare, jag köpte nytt gyro och mottagare och gjorde ny kabeldragning, programmering och setup. Han hämtade den en vecka senare och fick en genomgång med testflygning i trädgården. Återfalls heliflygare.

Samma med fjärde som hade köpt en beggad heli, men fick det inte att fungera så den vart stående. Han fick komma över o lämna alla saker med sin sändare och mottagare. En vecka senare så kommer han över med grabben som ska ha den så att de får en genomgång, de provflyger båda i trädgården. Pappa är återfalls heliflygare, sonen ny helipilot. Köpte strax efter även en större heli av mig.

Tar inte betalt för att hjälpa till om nån undrar. Keep RC-helis alive!
    Du gör ett toppenjobb med nya piloter, det kan jag intyga stort Det ser ut som du kommer att få en utökad hangar snart...

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
    V-bar Neo - VBC touch - Futaba HC 700+276 SV - Kontronik Kolibri - Kontronik Pyro - SLS-Lipo - Kraken 580- Urukay Genesis

Reg.datum
    Sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av christoffer Visa inlägg
    #keeprchelisalive har ju vart ganska aktuellt på andra sidan Atlanten.
    Själv saknar jag aktiviteten som var i hobbyn för 5-10år sen när det var heliträffar var och varannan helg.
    Så här kommer en liten utmaning med en morot.

1aug 2020 - 30 april 2021 värva så många nya helipiloter som möjlig och väck gamla piloter till liv.

Skriv här i tråden, den som får flest poäng får ett Logo200 BNF eller ett Logo 550 kit. Skickas 1maj 2021.

Poäng enl följande:
    Man 40+ 1poäng
    Man/kille under 40 2poäng
    Tjej/Kvinna/icke binär 4poäng

Jag kommer kontakta den som har flest poäng för att verifiera att det inte är påhittade siffror.

Vann du inte Helin? Det gör inget, du har ändå fått flera nya flyg-kompisar!

Med vänlig hälsning,
    Christoffer
    Helistore.se
    Riktigt bra initiativ Christoffer!!

V-bar Neo - VBC touch - Futaba HC 700+276 SV - Kontronik Kolibri - Kontronik Pyro - SLS-Lipo - Kraken 580- Urukay Genesis

www.helistore.se
    Reg.datum
    Oct 2011
    Som enväldig domare i denna lilla tävling har jag utsett Desmo till vinnare!
    Hoppas du får riktigt kul med den lilla bus-helikoptern!

#keeprchelisalive

Reg.datum
    Sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av christoffer Visa inlägg
    Som enväldig domare i denna lilla tävling har jag utsett Desmo till vinnare!
    Hoppas du får riktigt kul med den lilla bus-helikoptern!

#keeprchelisalive
    Häftigt!! Grattis Desmo

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •