Join Helisweden on discord
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 39 av 39

Ämne: Goblin Gasser 700

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Efter 8 minuters flygning så är detta vad som e kvar

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
    Gas Goblin 700 Triblade - Logo 800

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Hur mycket har du kvar i skallen då? Jag får ut sex minuter med min X5 men känner mig rätt mosig på slutet.

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe Arnesson Visa inlägg
    Hur mycket har du kvar i skallen då? Jag får ut sex minuter med min X5 men känner mig rätt mosig på slutet.
    Jag 3d smackar inte på de viset. Igår flög jag 5 tankar på raken.

Reg.datum
    Oct 2019
    Haha, jag är väl inte direkt känd som någon 3D smackare heller. Det enda smackandet jag gör är när jag går i backen!

Jag flög iofs 4+4+3 ackar i lördags utan någon egentlig paus annat än batteribyten. Nöjde mig med en ack flygplan efteråt.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Feb 2014
    Haha, jag är väl inte direkt känd som någon 3D smackare heller. Det enda smackandet jag gör är när jag går i backen!

Jag flög iofs 4+4+3 ackar i lördags utan någon egentlig paus annat än batteribyten. Nöjde mig med en ack flygplan efteråt.

Man måste ju vara "Smackare"......Annars är man ju ingen utmanare!

Reg.datum
    Oct 2019
    Citat Ursprungligen postat av Rayban Visa inlägg
    Man måste ju vara "Smackare"......Annars är man ju ingen utmanare!
    Nu tappade du mig, förstår inte vad du menar med utmanare?

Aktiv användare
    Reg.datum
    Feb 2014
    Nu tappade du mig, förstår inte vad du menar med utmanare?
    Om man inte utmanar lite, i flygningen? På vad man redan kan. Så utvecklas man väl inte?

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Citat Ursprungligen postat av Rayban Visa inlägg
    Om man inte utmanar lite, i flygningen? På vad man redan kan. Så utvecklas man väl inte?
    Tycker jag utmanar mig själv hela tiden. Jag övar fruktansrt mycket i simulatorn och när jag e varm nog i rocken provar jag i verkligheten..jag har redan utvecklats sen i sommar mycket mer än jag förväntat mig och fortsätter utvecklas ... men även om man stannar upp i utveckligen så kanske man är nöjd med hur man flyger och de innebär ju inte att man måste utmana sig mer. Du kanske tävlar med dig själv för lyckas med mer saker men jag kanske nöjjer mig med att flyga fram o tillbaka i lite 8or och lite inverterat . Alla är vi olika.

Reg.datum
    Oct 2019
    Alright, då är jag med. För mig är det roligt att nöta och lära mig nytt, så jag tycker definitivt att en ska försöka förbättra sig – oavsett vad en pysslar med. Sen är jag inte typen som kommer bli en ny Tareq, det har jag inte läggning för. Jag lär mig hellre hundra grejer till 95% – än lägger en livstid på att uppnå de sista fem procenten.

Flygplan har jag som avkoppling. Där nöter jag inte i simulator, även om jag kan få för mig att öva på t.ex. knivegg eller att hovra när jag står vid fältet. Helikopter nöter jag i simulator men tenderar att nöjesflyga på fältet.

Å absolut har jag respekt för de som inte är intresserade av att fortsätta utvecklas, som kanske nöjer sig med att flyga skalaenligt och enbart njuta av maskinen i luften. Om de ens flyger. Minns en farbror i klubben när jag var barn. Han hade egentillverkat en fackverkshelikopter med rör, kanske en Bell H-13H eller så. Den stod alltid uppställd i depån på fältet. Ibland startade han motorn på den, men mig veterligen försökte han aldrig flyga den.

Det här var förvisso på åttiotalet, innan alla fina FBL-enheter och gyron, så det var en helt annan utmaning att flyga då, men han tyckte uppenbarligen om att bygga och köra motor. Han flög någon annan helikopter ibland, men det var helt skalaenligt och han var glad ändå.

To each and his own.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •