Join Helisweden on discord
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 56

Ämne: Heliträff i Karlskoga 19-20 september 2020

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Just nu har jag för avsikt att komma imorgon. Har varit hemma hela veckan med ny valp och dessutom två "sjuka" barn som inte får vara snuviga i skolan, så jag är tämligen sliten, men behöver komma hemifrån lite.

Har en krokig rotoraxel i X5:an, men ska göra ett ryck under dagen och byta den och hoppas det inte är något mer som är knas. Har inte spakat på en vecka nu, inte ens planka eller virtuellt.��

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe Arnesson Visa inlägg
    Just nu har jag för avsikt att komma imorgon. Har varit hemma hela veckan med ny valp och dessutom två "sjuka" barn som inte får vara snuviga i skolan, så jag är tämligen sliten, men behöver komma hemifrån lite.

Har en krokig rotoraxel i X5:an, men ska göra ett ryck under dagen och byta den och hoppas det inte är något mer som är knas. Har inte spakat på en vecka nu, inte ens planka eller virtuellt.��
    Välkommen!
    Ser fram emot att du kommer! Hoppas X5-ans axel rätar upp sig!

SMHI lovar prima flygväder!
    Dom inte bara håller vad dom lovat, dom ser ut att överträffa sig själva! Soligt hela dagen i morgon och vind ca 1-2 m/s.
    På söndag blir det lite växlande molnighet och uppåt 3-4 m/s.

Bakning
    Jag hade tänkt gå upp tidigt i morgon och baka, men jag gör avkall på nybakt och bakar i dag i stället.
    Då blir det lite lugnare i morgon för mig. Någon har upplyst mig om att tidigt på morgonen inte är min specialdistans och jag kan bara hålla med.
    Kaka till kaffet och en smörgås till "morgonfikat" ska jag se till att det finns.

Öppning av grinden i morgon
    Genom att baka idag kan jag se till att vara på plats senast 10.00 i morgon och öppna grinden. Om någon vill komma igång och ladda och flyga lite tidigare än 10.30, som var tiden jag skrev tidigare.

Medtag helikopter, om sådan finnes...
    Alla som vill är naturligtvis välkomna att komma och titta! Medtagna helikoptrar hoppas vi få se i luften, så mycket som möjligt!

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Uppvärmning!
    Jag har väl aldrig kunnat flyga, men igår tänkte jag att det är bäst att se om jag kommer ihåg åt vilket håll spakarna ska dras. Så jag tog med ett par 450L till den lokala fotbollsplanen. Dom kom ner hela, så lite kommer jag ihåg...
    Sneglar på ett par 600-700 som nog får följa med till Karlskoga också...

/Bo

Bifogade bilder Bifogade bilder
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

www.helistore.se
    Reg.datum
    Oct 2011
    Jag kommer imorgon och plockar med mig lite Logo200, VBC, Lipos och Blad om någon skulle bli sugen.

Aktiv användare Davids avatar
    Reg.datum
    Sep 2014
    Finns det möjlighet att prova ett par vtx blad på en logo 600se?

Vädret verkar ju fantastiskt och har inte luftat min lowrpmlogo på hela sommaren. Kanske skulle omprioritera dagen å ta en dagstur till karlskoga. lite ny inspiration behövs nog

www.helistore.se
    Reg.datum
    Oct 2011
    Just nu är vtx 697 och 717 restnoterade i hela världen, tydligen någon beställningsmiss hos tillverkaren.
    Jag har 717 på min Logo700 du gärna får testa. Enklast är kanske att du testar min Heli då 717 är lite långt på en 600se.

Reg.datum
    Oct 2019
    Nu har jag provhovrat X5:an i skumrasket.

Jag har funderat över varför jag behövde göra linkarna mellan swash och bladhållarna väldigt mycket längre än det står i boken. Visade sig att såväl rotoraxel som rotorhuvud var från någon annan Gaui (X7?). Eftersom jag inte hade någon ny rotoraxel i samma felaktiga längd, plockade jag axel, swash och rotorhuvud samt drev från reservdelskärran. Nu behövde jag göra linkarna efter boken.

Provhovrade och den flög, men lät lite illa och drog klart höger. Jaja, det får duga ändå tänkte jag och skulle landa. Då hände något så helin blev missnöjd med annat än neutral pitch. En kula hade gängat ur sig från swash och lossnat. Turligt nog medan jag landade så det gick bra.

Började loctita kulorna och upptäckte att en av dem var böjd. Hade inga fler av samma längd, så jag bytte swash. Eftersom jag hade fått ned stressnivån och inte längre behövde passa barn och valp, passade jag på att göra swash i nivå, så nu hovrade den snällt på stället igen.

Blir intressant att se vilken del som ger upp i korthuset imorgon.

Jag har en idé om att vara framme 10:30, men det är svårt att sia om hur morgonen artar sig...

Reg.datum
    Oct 2019
    PS: Missljudet var från dreven, några trasiga tänder jag missat när jag bytte. Vet inte ens varför jag bytte, men nu har jag bytt tillbaka igen.

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av christoffer Visa inlägg
    Just nu är vtx 697 och 717 restnoterade i hela världen, tydligen någon beställningsmiss hos tillverkaren.
    Jag har 717 på min Logo700 du gärna får testa. Enklast är kanske att du testar min Heli då 717 är lite långt på en 600se.
    Jag har både 697 o 717 med mig så.säg till om du vill prova..
    Oxy & Goblin | Brain & Jeti

Vore kul att få se lite goa bilder under helgen!
    Håller tummarna för att ni får bra väder

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •