Gå till helistore.se
Join Helisweden on discord
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: 1st9541 1st BUFFER

Aktiv användare anders_norlins avatar
    Reg.datum
    Aug 2020

1st9541 1st BUFFER

Nån som har en sån här installerad?
    Sätter man larm med appen RC voltage i VBC så man vet när spänningsmatning kommer från buffert om BEC kraschat?

Ja det kan du göra men du märker annars när den kickar in om olyckan är framme. Sen sjunker spänning hela tiden så ska du sätta larm så sätt den typ 0,5-0,8V under vad du har becen på (becen har ju lite spänningsfall när du spakar mycket så sätter du varningen för nära så kan det bli falsklarm) Så du kanske märker att buffern tagit över innan larmet kommer.

Du kan ju vända på det och sätta larm när det börjar bli kritiskt för FBLn. Har inte i huvudet vad Vbaren behöver men säg att du sätter den nån volt över och då vet du att du måste ner fort innan spänningen är så låg att FBLn inte kan drivas längre.
    Gaui x7, Logo 550sx, Oxy 4

Reg.datum
    Aug 2020
    Ok den verkar vara ett måste då, bra ide med kondingar

Jag har en och tycker den är jättesmidig. Inte behövt använda den än dock

Litet tips är att du låter den ladda som vanligt och sen rycker battterikablarna. Spaka lite med servona så får du en förståelse av hur länge den räcker. Blir såklart olika för olika servon och hur mycket man spakar men behöver du göra en nödauto vill du ju gärna komma ner lite fort och då räcker den gott och väl. Jag kör den lilla i min x7a och skulle jag behöva mer tid så hade modellen ändå redan redan varit nere på/i backen.

Kan lägga till att RC volt varningen är skön att ha om du glömmer stänga av den efter flygning. Då påminner radion dig om att modellen fortfarande är igång

Reg.datum
    Aug 2020
    20 gram mera på den stora, ingen jätteskillnad på storlek. Lite på höjden.

Du är glad att du har den när den behöver användas och sen känns det alltid bra att veta att händer något med esc, accar, kontakter så har du en extra möjlighet att syra undan. En 700 som kommer ner helt okontrollerat kan göra ordentliga skador på många saker, framförallt oss människor.

Reg.datum
    Aug 2020
    Håller med är vettigt att ha en sån i helin.

Aktiv användare latjos avatar
    Reg.datum
    Oct 2015
    hej
    Har den större,bec 8,4V Larm 7,3V tjuvlarmar inte,räcker ca 1min på bänken om man spakar alla MKS servon hela tiden.
    Kraken 700.
    Goblin 570 carbon- AR7200BX-Kraken-Blade130x-Goblin 420 Spirit pro

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Jag har den lilla, har räddat mig skarpt 2ggr. Har satt larm på 0,5v under o funkar bra. Telemetrin larmar snabbt.

Den lilla räcker gott o väl i storlek även med hungriga servon. Slår det av är det inte många sekunder det tar innan man är nere.
    Oxy & Goblin | Brain & Jeti

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •