Gå till helistore.se
Join Helisweden on discord
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Spektrum DX9

Aktiv användare
    Reg.datum
    Feb 2014
    Citat Ursprungligen postat av helge k Visa inlägg
    Du måste skapa konto här https://www.spektrumrc.com/MyAccount...2fDefault.aspx
    Och registrera din dx9 som din radio. Förat så kan du ladda ner nya firmware filen och lägga den på minneskortet

Skickat från min SM-A505FN via Tapatalk

Skall d verkligen behövas?

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av Rayban Visa inlägg
    Skall d verkligen behövas?
    Har för mig att du måste skriva in TX serienr då uppdateringen är kopplad till just din radio. De e därför du måste du regga kontot.
    Oxy & Goblin | Brain & Jeti

Aktiv användare
    Reg.datum
    Feb 2014
    5 Miljoner sålda Apparater...............5 Miljoner uppdateringar??? Hahaha

Låter ju inte sannolikt!

Du kan nog behöva maila spektrums support här.
    Är det så att din dx9a inte är registrerad så blir det krångligare. Minns inte om airwaren funkar för alla (då skulle det bara vara att hitta någon som kan ladda ner filen från sitt myspektrum och skicka till dig) eller om det som desmo är inne på att det blir specifikt för varje radio.
    Om det sistnämnda är fallet behöver säkerligen spektrum hjälpa till själva

Hur eller hur så egen airwares för varje radio är jag ganska säker på inte finns. Microsoft har ju inte unika windows os för alla sålda pc's. Det är licensnyklar som sköter det
    Gaui x7, Logo 550sx, Oxy 4

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av Rayban Visa inlägg
    5 Miljoner sålda Apparater...............5 Miljoner uppdateringar??? Hahaha

Låter ju inte sannolikt!
    Såklart det är samma fw, men serienr ger dig tillgången till den på deras webb. Men det finns kanske andra sätt om du googlar. Står inte det nr på baksidan av radion?
    Oxy & Goblin | Brain & Jeti

Aktiv användare
    Reg.datum
    Feb 2014
    Jag har Mailat Supporten!
    Dock ej ngn återkoppling än.

Och Nej......
    Radion är aldrig reggad sedan ny.

Jag får väl regga den sen då......

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Låter osannolikt att du skulle kunna radera firmware på den, åtminstone av misstag. Den ska ju funka utan SD-kort.

Jag skulle testa ta ur minneskortet och batteriet, kolla batterispänningen, vänta 30 sekunder och sen stoppa i batteriet igen och testa starta utan minneskort.

Funkar det ändå inte håller du rullhjulet intryckt medan du startar, då ska du komma direkt till systemmenyn.

Kan tänka mig att det är fel på minneskortet (antingen fysiskt eller innehållsmässigt), att batterispänningen är för låg eller att du har råkat få en riktigt knasig ljusstyrka på skärmen (kolla manualen hur det ändras, kan inte det I huvudet).

Hoppas supporten kan hjälpa dig. Skicka din mailadress som PM så kan jag maila senaste firmware till dig. Åtminstone för DX9 Black Edition, men jag tror inte det är någon skillnad?

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2011
    Är väl samma för alla, har en dx8 och en dx6e och det är samma firmware till dem vad jag kan se

Aktiv användare
    Reg.datum
    Feb 2014
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe Arnesson Visa inlägg
    Låter osannolikt att du skulle kunna radera firmware på den, åtminstone av misstag. Den ska ju funka utan SD-kort.

Jag skulle testa ta ur minneskortet och batteriet, kolla batterispänningen, vänta 30 sekunder och sen stoppa i batteriet igen och testa starta utan minneskort.

Funkar det ändå inte håller du rullhjulet intryckt medan du startar, då ska du komma direkt till systemmenyn.

Kan tänka mig att det är fel på minneskortet (antingen fysiskt eller innehållsmässigt), att batterispänningen är för låg eller att du har råkat få en riktigt knasig ljusstyrka på skärmen (kolla manualen hur det ändras, kan inte det I huvudet).

Hoppas supporten kan hjälpa dig. Skicka din mailadress som PM så kan jag maila senaste firmware till dig. Åtminstone för DX9 Black Edition, men jag tror inte det är någon skillnad?

Hallå* Jag har provat alla ovanstående förslag!
    Dock utan Resultat.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Feb 2014
    Citat Ursprungligen postat av Blueboy Visa inlägg
    Är väl samma för alla, har en dx8 och en dx6e och det är samma firmware till dem vad jag kan se
    Hallå*

Skulle tro det också? Men man vet ju aldrig!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •