Join Helisweden on discord
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Fråga gällande bilder

Fråga gällande bilder

Jag har en fråga gällande uppladdning av bilder till er här på forumet.
    I flera trådar står det ibland att man haft problem att ladda upp bilder. Främst sälj-trådarna.

I vilka lägen upplevs problem och på vilka enheter? (Iphone, Android, PC, Mac etc.)
    Eller handlar det om att processen är svår om omständlig?

Feedback tas gärna emot för att se över om något går att förbättra
    Går jättebra att skriva i tråden eller skicka PM.

Har man Tapatalk appen (som är smidig om man använder mobil) så finns begränsningar i att man behöver köpa deras vip prenumeration för att ladda upp bilder i originalstorlek men man kan ladda upp bilder i lägre upplösning utan att betala.
    Så via appen kan inga ändringar göras från forumets håll men användaren har en egen möjlighet att välja hantering av det

God fortsättning!
    Logo 700, Logo 550sx, Oxy 4

Aktiv användare
    Reg.datum
    Feb 2014
    Det stämmer att det är problems att lägga upp bilder i olika Trådar. Det är bara i Sälj trådarna som det verkar fungera........

-Jag har försökt flera ggr lägga upp ifrån "Mina Bilder" via Datorn hemma! -"Uppladdningen Misslyckades" är det ända som kommer upp i en ikon ruta. Jag har T.om med "startat om" Datorn då,för att se om det är Datorn som strular. Och på andra Forum kan jag ladda upp Bilder Via Datorn.
    Det är bara på HS jag har problems med det.

Jag vet andra användare på HS som har samma Problems.

Jag har ingen lösning till detta!

Jag kan bara beskriva och konstatera att det ej fungerar.

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av Jacob Visa inlägg
    Jag har en fråga gällande uppladdning av bilder till er här på forumet.
    I flera trådar står det ibland att man haft problem att ladda upp bilder. Främst sälj-trådarna.

I vilka lägen upplevs problem och på vilka enheter? (Iphone, Android, PC, Mac etc.)
    Eller handlar det om att processen är svår om omständlig?

Feedback tas gärna emot för att se över om något går att förbättra
    Går jättebra att skriva i tråden eller skicka PM.

Har man Tapatalk appen (som är smidig om man använder mobil) så finns begränsningar i att man behöver köpa deras vip prenumeration för att ladda upp bilder i originalstorlek men man kan ladda upp bilder i lägre upplösning utan att betala.
    Så via appen kan inga ändringar göras från forumets håll men användaren har en egen möjlighet att välja hantering av det

God fortsättning!
    Det är väldigt länge sedan jag hade problem med att ladda upp bilder. Jag tror att det då berodde på att jag försökte ladda upp alldeles för stora bilder. Nu samplar jag alltid ner original till en "webb-version" med total storlek ca 700 x 1000 pixlar, före uppladdning.

Sedan använder jag alltid funktionen "med gemet" (bilagor/attachments) som kommer fram när man går till "advanced/avancerat") för att ladda upp bilder.

Kanske är det så att vår gamla version av vBulletin inte automatiskt samplar ner och därför inte tycker om stora bildfiler?

/Bo

PS. Jag kör nästan alltid med dator, mest då Mac.
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Jag kom på ett par faktorer till som kan ha betydelse när man laddar upp bilder.
    1. Bildformat. Jag använder oftast jpeg (med extension .jpg) och ibland png (med extension .png).
    2. Namnet på bildfilen. Jag försöker hålla mig till bokstäver (a-z, inte å, ä eller ö) och siffror samt undvika mellanslag (ordmellanrum) i namnet.

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Vi har hittat en begränsning på 2MB vid uppladdning. Vi ska försöka åtgärda det.
    Har man problem så bör man prova att minska ner bilden innan vi löst detta dilemmat
    Logo 700, Logo 550sx, Oxy 4

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Vi har hittat en begränsning på 2MB vid uppladdning. Vi ska försöka åtgärda det.
    Har man problem så bör man prova att minska ner bilden innan vi löst detta dilemmat
    Det kan vara olika i olika PHP-versioner, men en gräns på 2 Mbyte vid upload är vanlig som default i PHP.

Här finns lite om det och hur man kan öka gränsen för max storlek.

https://www.tecmint.com/increase-fil...d-size-in-php/

/Bo
    Senast redigerat av nkma den 2021-06-29 klockan 08:16.
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...

Aktiv användare
    Reg.datum
    Feb 2014
    Skriv gärna!

När dilemmat är åtgärdat.

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Via PC behöver en krympa filerna som konstaterats, men från Tapatalk funkar det ändå. Antar appen sköter den biten.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •