Join Helisweden on discord
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Hjälp med Phoenix sim

Forum-räv bebbes avatar
    Reg.datum
    Nov 2012

Hjälp med Phoenix sim

Hej.

Jag har ett tag nu flugit med min Phoenix simulator.

Gjort detta utan dongle för Phoenix. Använt mig av en emulator istället som hjälpte till med uppstarten så att jag kan använda min sändare som en spelkontroll.

Har fungerat kanske 15 timmar. Men igår kraschade det och simmen slutade fungera? Har provat ominstallera allt och prova igen. Men med samma resultat?

Någon som har tips på alt känner igen problemet?

Anledningen till att jag använt utan min dongle inkopplad är för att min sändare bara har USB till sim.

Skickat från min iPad med Tapatalk
    T-Rex 450L Dominator, T-Rex 250 DFC, Eachine E010S, 250 race quad, Spektrum DX10, Orange TX10i.

Aktiv användare Ken1s avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Blog Entries
    7
    Så..du kör med en "hackad" variant istället för interface.. Nåväl, Phoenix är ju som bekant nerlagt och vad jag vet så är det väl ingen som äger det längre, utan lämnat i limbo. Kan dock ha fel. Det kan vara så att det är just emulatorn (cracken), som gör att det strular.. vet att jag körde en fulvariant av Realflight för massa år sedan, där det just var "emulatorn" som krånglade.

Avinstallera emulatorn om du inte gjort, och prova på nytt.
    //Team FlyingDucks
    ガラス労働
    Licens A1/A3

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Cracken innehåller oftast en trojan eller virus, så det är inte ofarligt.
    Virusscannern hittar fulingen förr eller senare, men det kan ta månader.
    Då rensas den filen bort, men hur man ser det vet jag inte.

Forum-räv bebbes avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ja, som sagt Phoenix finns ju officiellt inte längre.

Anledningen till att jag använde emulatorn var för att jag inte kunde använda mig av min dongle då den bara fungerade till sändare med phono uttag till sim. Min Spektrum NX10 har bara via USB.

Som ni skriver så är det ofta ”instabilt” att använda sig av emulator.
    Men brukar fungera med att ominstallera allt.

Löste det nu istället genom att plocka ut signalen direkt via dongeln och kopplade den till en mottagare. Så nu har jag trådlöst .

Funderar på om jag skall ta en gammal lemon satellit jag har och bygga in den i dongle så att jag slipper ha mottagaren liggandes bredvid datorn.

Men nöjer mig tills vidare iaf

T-Rex 450L Dominator, T-Rex 250 DFC, Eachine E010S, 250 race quad, Spektrum DX10, Orange TX10i.

Aktiv användare Björn Fs avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Har kört simstick till Phoenix som helt plötsligt gav upp. Kört lite med an gammal JR DSX9 sen dess, men har i huvudsak gått över till accuRC. Den kostar 47 euro, så inte mycket att bråka om (ifall de gamla grejerna strular). Riktigt kul att köra i VR, men klassiskt funkar också.
    Logo 600 TREX700E
    Rc-heli signatur: bear

Forum-räv bebbes avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Citat Ursprungligen postat av Björn F Visa inlägg
    Har kört simstick till Phoenix som helt plötsligt gav upp. Kört lite med an gammal JR DSX9 sen dess, men har i huvudsak gått över till accuRC. Den kostar 47 euro, så inte mycket att bråka om (ifall de gamla grejerna strular). Riktigt kul att köra i VR, men klassiskt funkar också.
    500 kr är ju ok. Kör du via Steam då?

Aktiv användare Björn Fs avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Japp: https://store.steampowered.com/app/495290/AccuRC_2/

Kör med VBC i simmode, men har tidigare kört Spektrum via Orange simmotagare.
    Logo 600 TREX700E
    Rc-heli signatur: bear

Forum-räv bebbes avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Citat Ursprungligen postat av Björn F Visa inlägg
    Japp: https://store.steampowered.com/app/495290/AccuRC_2/

Kör med VBC i simmode, men har tidigare kört Spektrum via Orange simmotagare.
    Blir nog till att prova

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •