Join Helisweden on discord
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Lite funderingar kring vbc

Forum-räv Minis avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Förlåt men hur mycket grejer ska man ha? Jag har satt upp VBCT med att ha hur många % det är kvar i accarna sedan koncentrerar jag mig på manövrar eller flygningen i stället för att ha 13 st olika info under flygningen man tappar ju fokus på det som är det roliga ja just flygningen. Info får jag efter flygningen. Men det är ju bara vad jag tycker men i mot vind ge mera pitch i manövrarna än att trycka på switchar för information
    Senast redigerat av Mini den 2021-02-24 klockan 19:01.
    Logo 700 , Logo 480, Vbar control , Goblin RAW

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jul 2013
    Hejsan
    Jag använder alla vippbrytarna på vbar touch , bla lyse,infällbara ställ , avfyrning, men har börjat sätta flera funktioner på samma brytare men det är fult i gyrot så det blir att koppla ihop 2 Vbar neo gyron
    Goblin 500 sport Goblin 700KSE Goblin urukay
    Airwolf 800 super scala Vbar touch Vbar neo

Aktiv användare jlindbergs avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Jag använder fem switchar på Vbct!
    1. Safe on/off
    2 bank 1/2/3(olika varvtal)
    3. Motor on/idle/off
    4.rescue
    5 varvtal(när jag ändrar switchen så säger den det aktuella varvtalet).

Men visst räcker det med två om man vill!
    1. Motor on/off
    2. Bank 1/2/3

/johan

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Logo 600
    Vbc

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Citat Ursprungligen postat av Mini Visa inlägg
    Förlåt men hur mycket grejer ska man ha? Jag har satt upp VBCT med att ha hur många % det är kvar i accarna sedan koncentrerar jag mig på manövrar eller flygningen i stället för att ha 13 st olika info under flygningen man tappar ju fokus på det som är det roliga ja just flygningen. Info får jag efter flygningen. Men det är ju bara vad jag tycker men i mot vind ge mera pitch i manövrarna än att trycka på switchar för information
    jag e mest nyfken på hur andra byggt upp sina inställningar i radion till spakarna .
    Gas Goblin 700 Triblade - Logo 800

Forum-räv Minis avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Finns ju oändligt hur man vill sätta upp swithar och des information. Dock så i mitt falla anser jag att man tappar fokus på just flygandet som jag kan tycka är det väsentliga. Att dra på spakar/ switchar för att få information tappar focus på att hålla helin flygande i stället för att hur mycket hit och dit ligger till. För min del räcker det hur mycket accarna ligger till i % form resten är fokus på manövrar och inte krascha men alla är som sagt olika.
    Logo 700 , Logo 480, Vbar control , Goblin RAW

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •