Join Helisweden on discord
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Vbar gov med gasser

Aktiv användare daniel16s avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Citat Ursprungligen postat av Motox66 Visa inlägg
    Då har du mjukavara 5.3 i den då?
    Det ska öka när du gasar fast motor är avstängd då den strävar mot varvtalet du skrivit in i setupen Gov ll.
    Om du startar motorn så får du ju information i current speed men inte vad du strävar att goven ska hålla för rpm.
    Hoppas du ställt in goven på nitro combined scannel i fliken Gov l.
    Jo stämmer.

Har ställt in på 2 channel mode i gov 1. Combined mode fick jag inte att funka med..
    Men varför rör inte det på sig då fast stapeln rör på sig? Det är ju lite märkligt
    Logo 800 Xxtreme vbar, Goblin 700 black T Line, LOGO 600 V-Bar, Goblin 500, T-Rex 150 dfc, SPECTRUM DX7s och Dx9. Planka: Extra 260, 1.9m, Extra 260, 2.6m CARF.
    HAVE FUN AND FLY HARD

Aktiv användare Motox66s avatar
    Reg.datum
    Feb 2013
    Citat Ursprungligen postat av daniel16 Visa inlägg
    Jo stämmer.

Har ställt in på 2 channel mode i gov 1. Combined mode fick jag inte att funka med..
    Men varför rör inte det på sig då fast stapeln rör på sig? Det är ju lite märkligt
    Då vet inte jag för jag har aldrig kört 2 channel mode.
    Om du ger mig en mail adress i pm så kan jag skicka en setup fil till dig så får du se hur det ska se ut i nitro combide mode som alltid
    fungerat för mig.
    Goblin 700 Gasser . T-Rex 700E Gasser . T-Rex 600N

Aktiv användare daniel16s avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Citat Ursprungligen postat av Motox66 Visa inlägg
    Då vet inte jag för jag har aldrig kört 2 channel mode.
    Om du ger mig en mail adress i pm så kan jag skicka en setup fil till dig så får du se hur det ska se ut i nitro combide mode som alltid
    fungerat för mig.
    Undrar varför den inte ökar då när servot går som det ska och i normal mode rör sig stapeln som den ska och även i stunt 1 o 2 så rör sig allt. Bara att den inte visar reaquested headspeed.
    Logo 800 Xxtreme vbar, Goblin 700 black T Line, LOGO 600 V-Bar, Goblin 500, T-Rex 150 dfc, SPECTRUM DX7s och Dx9. Planka: Extra 260, 1.9m, Extra 260, 2.6m CARF.
    HAVE FUN AND FLY HARD

Aktiv användare Motox66s avatar
    Reg.datum
    Feb 2013
    Citat Ursprungligen postat av daniel16 Visa inlägg
    Undrar varför den inte ökar då när servot går som det ska och i normal mode rör sig stapeln som den ska och även i stunt 1 o 2 så rör sig allt. Bara att den inte visar reaquested headspeed.
    Nu har du fått en fil hoppas jag som du kan kolla på.
    Vet ju inte hur det ser ut i 2 channel mode om man kan skriva in vilken max headspeed du vill nå.
    Goblin 700 Gasser . T-Rex 700E Gasser . T-Rex 600N

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •