Join Helisweden on discord
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: AS350 Ecureuil Trex 600:a Size**

Aktiv användare
    Reg.datum
    Feb 2014
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe Arnesson Visa inlägg
    Kul med ett skalabygge!

-Jaa en måste man väl ha i Hangaren!

Aktiv användare Björn Fs avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Om du kommer fram till att det blir enklare med ett 600E chassie har jag ett som du kan ta över för en rimlig slant. Första versionen, fast uppgraderad med custom heliparts ramsidor.
    Logo 600 TREX700E
    Rc-heli signatur: bear

Citat Ursprungligen postat av Björn F Visa inlägg
    Om du kommer fram till att det blir enklare med ett 600E chassie har jag ett som du kan ta över för en rimlig slant. Första versionen, fast uppgraderad med custom heliparts ramsidor.
    Trådkap: Align T-Rex 600ESP? :-) Söker en sån till ett skal...

Aktiv användare Björn Fs avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Det är en 600E. Som jag minns det är 600ESP i princip samma maskin fast med de flesta uppgrades som standard. Denna är nog uppgraderad till samma nivå, men har gått den långa vägen.

Rayban, har första tjing, men vill han inte ha den kan jag skicka lite bilder.
    Logo 600 TREX700E
    Rc-heli signatur: bear

Aktiv användare
    Reg.datum
    Feb 2014
    -Äntligen har den kommit! Den kom i förra Veckan. Allt är i sin ordning,förutom att dom har stoppat i fel låda med Rutorna i kartongen. Så jag fick något annat -Jag har Mailat dom om detta,så jag tror dom fixar till detta. Allt annat var med.

Jag valde den Omålade variationen. För att kunna göra den mer personlig. I Gengäld för det valet,så tillkommer det en hel del Spackling och slipning av skarvar efter produktionen. Som du får göra själv. Och som dom flesta vet! Så är grundarbetet AO för att få ett bra resultat.

Färgvalen är inte riktigt bestämt ännu! Om jag skall köra 3 färger eller bara 2 färger? Inte heller är "Lay outen" färdig. Hur den kommer bli i slutändan.

Jag kan bara säga! Det är en jäkla massa slip jobb! Och det kommer bli många timmar på det.
    Men det är väl det som är tjusningen i det hela?

Användare Liptons avatar
    Reg.datum
    Jun 2015
    Kul!
    Jag gillar ju att AS350 är den första (och enda?) helikopter som landat på Mount Everest. Och den ser ju bra ut med. Lycka till och kom gärna med uppdateringar!

Aktiv användare
    Reg.datum
    Feb 2014
    Citat Ursprungligen postat av Lipton Visa inlägg
    Kul!
    Jag gillar ju att AS350 är den första (och enda?) helikopter som landat på Mount Everest. Och den ser ju bra ut med. Lycka till och kom gärna med uppdateringar!
    Tack! "Lippe"

- Från Mount Everest till Mig! Haha*......

Enda uppdateringen är att den skall slipas,innan den går för lackering!

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Citat Ursprungligen postat av Lipton Visa inlägg
    Jag gillar ju att AS350 är den första (och enda?) helikopter som landat på Mount Everest.
    Det kände jag inte till! Coolt! Lite klent av dem att inte ha ett kamerateam på toppen tycker jag.

Kul att det rullar på. Gör en avbild av en riktig heli? Skoj att söka bilder, historia och sen få det att likna. Men satsa inte på svåraste looken du hittar. :-D Tex denna är väl mitt i högen: https://www.heliairsweden.com/sv/nyh...ikt-erbjudande

Aktiv användare
    Reg.datum
    Feb 2014
    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Kul att det rullar på. Gör en avbild av en riktig heli? Skoj att söka bilder, historia och sen få det att likna. Men satsa inte på svåraste looken du hittar. :-D Tex denna är väl mitt i högen: https://www.heliairsweden.com/sv/nyh...ikt-erbjudande
    Hehe...
    Jag har varit där inne och @@ Spanat också!

Denna vecka har gått åt spackla,slipa,spackla,slipa,spackla,slipa,slipa... ....Alla skarvar efter Produktion! Och det finns att göra!
    Tänkte fixa kavajen innan montering av allt annat. Ett bra grund arbete är AO för Tipp topp resultat! Jag har en känning på en billackerare. Och jag vet han vägrar lacka något som är dåligt grundarbete.

Får se sen vilken "Lay out" det blir? Och vilka färgval det blir? Ska lägga upp bilder sen,när det är klart!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •