Join Helisweden on discord
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Skaffa ny flygsim

Ny användare
    Reg.datum
    May 2021

Skaffa ny flygsim

Hej, är i behov av en ny simulator att träna med. Den jag har idag är en gammal RealFlight 4.5 och jag antar och hoppas att det finns så mycket bättre simulatorer på marknaden idag. De jag funderar på är Realflight 9.5 eller Next CGM, har kollat lite i trådar om simulatorer och det verkar som att många gillar Next. Jag har för avsikt att använda min Spektrum NX8 och om jag då vill köra Next så måste jag ha en RX2SIM + en Spektrum mottagare om jag förstått det rätt eller? Och isåfall vilken mottagare är det som jag behöver? Om jag istället skulle välja RealFlight så kan jag använda en Spektrum Dongle men behöver jag då också ha en mottagare precis som med RX2SIM ?

Aktiv användare Davids avatar
    Reg.datum
    Sep 2014
    Jag jämförde next, heli-x och accu rc i vintras och kom fram till den sistnämnda som den mest realistiska.

För trådlös simkoppling med spektrum så finns väl både original spektrum usb dongle, men också hobbyking orange rx. Blir billigare än rx2sim med en extra mottagare
    Senast redigerat av David den 2021-07-04 klockan 08:53.

Forum-räv Xorcesss avatar
    Reg.datum
    Nov 2014
    jag har bara jämfört next med realflight, och next är ljusår bättre på åtminstonde helis. accu ser väldigt trevlig ut oxå. du kan nog inte gå fel med nån av dom.
    Goblin 500

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Jag har JÄmför phoenix, real flight, heli-x, accu och next

Jag måste säga next funka bäst för mig.
    Program är lite och krävs inte moster dator.
    Setup är enkel jm med andra program - next uppdatera ofta - och förbättra, ägare lyssna på vad användare ställer krav vilken jag tycker är nice

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    NeXt CGM = Gaui * Mikado * SAB * XLpower

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Jag har kört RealFlight 9.5, Accu-RC och Heli-X. Den sistnämnda är favoriten. Främst då den är avsevärt snabbare att starta än Accu-RC.

Jag har skrivit långt om de tre någonstans, undrar var?

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Den här bör funka i alla moderna sim (men kräver "spelkontrollkonfig" i Windows):

https://www.autopartner.se/elektroni...ngle-spmws2000

Ny användare
    Reg.datum
    May 2021
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe Arnesson Visa inlägg
    Den här bör funka i alla moderna sim (men kräver "spelkontrollkonfig" i Windows):

https://www.autopartner.se/elektroni...ngle-spmws2000
    Ja det lutar åt att det blir den om det innebär att jag inte behöver använda någon extra satellit mottagare för att få det att funka. Vill ju helst också att det ska vara kompatibelt med så många olika simulatorer som möjligt ifall man vill testa lite olika sim tillverkare.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Ser ut som man kan koppla in med en USB-sladd? Kanske är tråkigt dock, men jag kör så med min Taranis X9D för AccuRc och Heli-X.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •