Join Helisweden on discord
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Governor

Governor

Hej alla!

Har råkat ut för något nytt problem med min TRex 600 E. Flög bra första flighten idag men efter en paus så när jag slog igång mottagaren igen så rycker det i motorn 5 ggr och en pipande ton hörs samtidigt 5 ggr. Governor led lyser rött.
    Vad göra?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Vad är det för sändare och esc? Den första o enkla teorin är failsafe, att esc inte känner noll. Men udda att det händer mellan två flighter. Kabel till mottagare skavd eller nåt sånt skulle jag börja kolla efter.
    Oxy & Goblin | Brain & Jeti

Det är en Futaba T6 J med en Castle HV 80 esc.

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Har du provat med att backa trottlekanalen några punkter? Typ -100 till -102 om du hänger med på tanken.

När jag skulle testa igår igen med dina tips så tror jag att motorn skar. Det började rassla som fan så jag avbröt När jag vrider rotorn manuellt så fastnar den i ett läge för varje varv Samma läge varje gång. Samtliga drev verkar vara ok så borde vara internt i motorn. Måste byta den eller om det går byta lager i den. Vet du om det är möjligt?

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Beroende på motor.. men ta bort clipsen på undre lagret och dra isär stator och rotor. Håll i stadigt för det är starka magneter så du inte nyper dig.

Väl isär så kan du inspektera både magneter och lager. Lager bör kunna bytas relativt enkelt.

Tack för tipset. Vid en närmare obduktion av transmissionen upptäcktes lite kuggrens på utgående stjärtdrevså detta löste sig ändå.. Undrar dock hur detta kunnat uppstå men det är väl utmattat förmodligen Blir att beställa drevsats. Tack ändå för tipsen

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •