Join Helisweden on discord
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 43

Ämne: Gemensam bygg- och setuptråd XLPower Wraith V2 E 760 F3C

Hybridvisning

Aktiv användare Liptons avatar
    Reg.datum
    Jun 2015

Gemensam bygg- och setuptråd XLPower Wraith V2 E 760 F3C

I denna tråd tänkte jag man kan man dela med sig av byggtips, setuper och andra erfarenheter kring XLPower Wraith V2. Nu är det kanske inte jättemånga Wraith V2 där ute ännu, men de var ju all fall slutsålda hos Helistore.se nyligen.

Min första erfarenhet är att jag inte hittar någon uppdaterad manual för Wraith V2.

Jag har fått en engelsk manual av en kanadensisk återförsäljare, men den är för Wraith V1. Den verkar vara för stor att ladda upp här, så PM:a mig med er e-mejl om ni vill ha den.

Som komplement använder jag manualen för 700 Specter V2. Den verkar innehålla en del uppdaterat som även stämmer för Wraith V2. Finns på sidan:
    http://www.xlpower-rc.com/download.asp

Lycka till med spec och byggande!

IMG_4669.JPG
    Senast redigerat av Lipton den 2021-11-16 klockan 15:05.

Forum-räv Ståliss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Kul.
    Bygger själv min andra Wraith nu, men kör bara från v1 manualen än så länge
    .:: PRODRONE PDH-02C / FUTABA CGY760R / 18SZ ::.

Reg.datum
    Jun 2015
    Citat Ursprungligen postat av Stålis Visa inlägg
    Kul.
    Bygger själv min andra Wraith nu, men kör bara från v1 manualen än så länge
    Nu har jag kommit så här långt. Jag har behövt Specter V2 manualen för att få rätt instruktion för rotorbladdämparna. O-ring först och sedan plastcylindern.
    Axiallagerbanorna i bladhållarna har olika innerdiameter där den mindre diametern skall vara ytterst. Lätt att missa, jag behövde skjutmått för att vara säker.
    0A25CAE1-55BF-4FB8-86D3-B3055ADC77D3.jpg

Forum-räv Ståliss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av Lipton Visa inlägg
    Nu har jag kommit så här långt. Jag har behövt Specter V2 manualen för att få rätt instruktion för rotorbladdämparna. O-ring först och sedan plastcylindern.
    Axiallagerbanorna i bladhållarna har olika innerdiameter där den mindre diametern skall vara ytterst. Lätt att missa, jag behövde skjutmått för att vara säker.
    Gällande trycklager så är det lika på alla helisar. Alltid störst innerdiameter mot huben. Man kan snabbt kolla detta genom att provmontera axiallagerbanorna på spindelaxeln och vicka på dom, dom med störst spel ska sitta innerst, men skjutmått funkar ju oxså
    Senast redigerat av Stålis den 2021-11-18 klockan 06:00.

Reg.datum
    Jun 2015
    Gällande trycklager så är det lika på alla helisar. Alltid störst innerdiameter mot huben. Man kan snabbt kolla detta genom att provmontera axiallagerbanorna på spindelaxeln och vicka på dom, dom med störst spel ska sitta innerst, men skjutmått funkar ju oxså
    Såklart man skall göra det så enkelt och praktiskt. Nu har jag lärt mig något igen.

Forum-räv Ståliss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Kullagret som sitter längst ned i bladhållarna mot huben, skall oxså monteras med loctite.
    Ibland är dessa redan monterade med loctite från XL power, men ibland inte.
    Jag har för vana att alltid dubbelkolla detta, och om det behövs så kör jag grön loctite på dessa lager.

Reg.datum
    Jun 2015
    Kullagret som sitter längst ned i bladhållarna mot huben, skall oxså monteras med loctite.
    Ibland är dessa redan monterade med loctite från XL power, men ibland inte.
    Jag har för vana att alltid dubbelkolla detta, och om det behövs så kör jag grön loctite på dessa lager.
    I Spectormanualen framgår det att lagret skall ha loctite, men inte i Wraithmanualen.
    I Wraithmanualen ser man däremot att dämparna skall ha lite silikonfett, men det framgår inte i Spectormanualen.

Forum-räv Ståliss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    I Spectormanualen framgår det att lagret skall ha loctite, men inte i Wraithmanualen.
    I Wraithmanualen ser man däremot att dämparna skall ha lite silikonfett, men det framgår inte i Spectormanualen.
    Å fan..
    Jag bygger nog till 80% efter tidigare erfarenhet av denna modell. Och har mest manualen för att verifiera längder på div skruvar etc.
    Men bra att du påpekar bristerna i manualerna, får mig att kika en extra gång under bygget
    Senast redigerat av Stålis den 2021-11-18 klockan 20:10.

Forum-räv ragge1s avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    kult , kommer ihåg förut så var det nästan obligaturisk med byggetråd när man hade nåt nytt
    | Kraken : Neo | Atom 6HV : Neo | Align 500X : Neo | vbct: |

Reg.datum
    Jun 2015
    Citat Ursprungligen postat av ragge1 Visa inlägg
    kult , kommer ihåg förut så var det nästan obligaturisk med byggetråd när man hade nåt nytt
    Ja detta är fin fredagsunderhållning.

Upplagt och rengjort inför hopsättning av de övre sidorna. Bara mindre skillnader mellan V1 manualen och V2 verkligheten i denna sektion. Till exempel modifierade ramsidor och ett par annorlunda fästelement.

Skickat från min iPad med Tapatalk
    Senast redigerat av Lipton den 2021-11-19 klockan 21:49.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •