Join Helisweden on discord
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Vad har ni för vinterprojekt inför 2022?

Aktiv användare Liptons avatar
    Reg.datum
    Jun 2015

Vad har ni för vinterprojekt inför 2022?

Som rubriken lyder - Vad har ni för vinterprojekt inför 2022? Och varför?
    Nytt bygge?
    Ny begagnad?
    Vad åker ut?
    Uppgraderingar?
    Och varför? Hur går tankarna?

Mitt "projekt" kom idag, Logo200. Helt färdigbyggd och inställd direkt ur kartong så bara binda och upp och flyga. Gjort 3 flygningar och går superfint! Blir en maskin att träna lite extra med nu under vintern. Både utomhus och inomhus
    Logo 700, Logo 550, Logo 200, Oxy 4

Reg.datum
    Jun 2015
    Citat Ursprungligen postat av Jacob Visa inlägg
    Mitt "projekt" kom idag, Logo200. Helt färdigbyggd och inställd direkt ur kartong så bara binda och upp och flyga. Gjort 3 flygningar och går superfint! Blir en maskin att träna lite extra med nu under vintern. Både utomhus och inomhus
    Det är trevlig liten krabat som jag flyger mycket med i form av OMPHobby M2. Den enda lilla förändringen jag skall göra är att binda den till den inbyggda mottagaren med min Radiomaster TX16s och ta bort DSMX satelliten och fasa ut min gamla DX7s.

Aktiv användare jlindbergs avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Hade tänkt skaffa en Goblin Raw som vinterprojekt, men det dök upp ett tillfälle, så det blev ett tidigt vinterprojekt! Har dock bara flugit den en gång hittills.
    Så det blir att skaffa en radiowarmer och flyga så mycket som möjligt. Det blir säkert någon krasch också!
    /johan

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Logo 600
    Vbc

Behöver göra mig av med några helisar och ta tag i de jag har före jag skaffar nåt nytt... :-/ Men det rullar väl på i sakta mak. Jag har aldrig flugit 3D förutom i simulator en hel del, blev bara aerobatik med .50-size så man bemästrade det så där halvsnyggt. Men nu är jag nog mer mot skala-hållet och autonom flygning.

- Flygklar Quick 60 Pro i nyskick, aldrig flugen eller startad, flygas, sen säljas
    - Flygklar beggad Ergo Z230 gasser, har aldrig flugit den, flygas, sen säljas
    - HK 500-GT ska tömmas på elektronik och sättas i nån Goblin nedan, mekaniken ska bort!!
    - Flygklar JR 50 Airskipper ska säljas
    - Göra min T-Rex 700N flygklar, sen vet jag inte vad jag gör med den, kanske Jet Ranger? Men, den är ju Nitro...
    - Leta rätt på en T-Rex 600ESP för min Airwolf
    - Har två TT R50 Titan som ska göras flygklara, den bästa ska in i ett TT MD530-skal
    - Håller på bygger in en T-Rex 450SEV2 i en BO105
    - Håller på bygger in en T-Rex 500ESP i en BO105
    - Söka upp en bom till en Kalt 60 Baron så jag kan köra in motorn och sen tillbaks in i en Long Ranger
    - Schlüter Mini-Boy som jag håller på plockar ner, ska restaureras, sen jaga tag på något äldre
    - SAB Goblin 500 Sport #1 ska användas till autonom flygning med Pixhawk
    - SAB Goblin 500 Sport #2 ska bli min testplattform för FBL
    - Vario Benzin Trainer, helt nerplockad, håller på går igenom delarna, ska byggas ihop, flygas och sen in i en Schweizer 300
    - Skaffade nyligen en beg obyggd Vario EC135 1/6... Tjoh va rolig den ska bli att bygga! :-D

Såå mycket planer, men såå lite tid... då jag även håller på med flyg och stora drönare samt VTOL osv... Såå roligt! :-D

Reg.datum
    Jun 2015
    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Behöver göra mig av med några helisar och ta tag i de jag har före jag skaffar nåt nytt... :-/ Men det rullar väl på i sakta mak. Jag har aldrig flugit 3D förutom i simulator en hel del, blev bara aerobatik med .50-size så man bemästrade det så där halvsnyggt. Men nu är jag nog mer mot skala-hållet och autonom flygning.

- Flygklar Quick 60 Pro i nyskick, aldrig flugen eller startad, flygas, sen säljas
    - Flygklar beggad Ergo Z230 gasser, har aldrig flugit den, flygas, sen säljas
    - HK 500-GT ska tömmas på elektronik och sättas i nån Goblin nedan, mekaniken ska bort!!
    - Flygklar JR 50 Airskipper ska säljas
    - Göra min T-Rex 700N flygklar, sen vet jag inte vad jag gör med den, kanske Jet Ranger? Men, den är ju Nitro...
    - Leta rätt på en T-Rex 600ESP för min Airwolf
    - Har två TT R50 Titan som ska göras flygklara, den bästa ska in i ett TT MD530-skal
    - Håller på bygger in en T-Rex 450SEV2 i en BO105
    - Håller på bygger in en T-Rex 500ESP i en BO105
    - Söka upp en bom till en Kalt 60 Baron så jag kan köra in motorn och sen tillbaks in i en Long Ranger
    - Schlüter Mini-Boy som jag håller på plockar ner, ska restaureras, sen jaga tag på något äldre
    - SAB Goblin 500 Sport #1 ska användas till autonom flygning med Pixhawk
    - SAB Goblin 500 Sport #2 ska bli min testplattform för FBL
    - Vario Benzin Trainer, helt nerplockad, håller på går igenom delarna, ska byggas ihop, flygas och sen in i en Schweizer 300
    - Skaffade nyligen en beg obyggd Vario EC135 1/6... Tjoh va rolig den ska bli att bygga! :-D

Såå mycket planer, men såå lite tid... då jag även håller på med flyg och stora drönare samt VTOL osv... Såå roligt! :-D
    Wow, jag är helt överväldigad över allt du har på gång. Ser framemot att du delar lite resultat, tips och erfanheter!

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2013
    Logo 800 nr 2
    Xl-power Specter V2 8S
    Carf Eurosport Ultimate Jet
    OMP M1 och M5
    Henrik

Skickat från min GM1903 via Tapatalk

Reg.datum
    Jun 2015
    Citat Ursprungligen postat av hugo77 Visa inlägg
    Logo 800 nr 2
    Xl-power Specter V2 8S
    Carf Eurosport Ultimate Jet
    OMP M1 och M5
    Henrik

Skickat från min GM1903 via Tapatalk
    Specter V2 på 8S låter intressant, dela gärna setupen när du vet.

Och M5 skall bli kul att se. Hur mycket är känt eller gissat i dagsläget?

Ny användare
    Reg.datum
    May 2021
    Mitt vinterprojekt blir att se över en begagnad Logo 480 som införskaffades för några veckor sen, kan eventuellt bli något annat projekt också om det dyker upp något intressant under Black Friday. Skulle vilja skaffa något litet att flyga inomhus med också, typ OMPHobby M1 eller liknande.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Feb 2014
    Jag håller på med en As350 Scala Helikopter........

Spackla/slipa/Sprutspackel/Grunda/lacka........... Lite tidsödande!

Men det är ju en del av tjusningen att bygga

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •