Join Helisweden on discord
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Ändra rollhastighet på JR MiniTags gyro.

Forum-räv Ståliss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Om du flyger i "normal" banken mest. Så gå in i gtune å öka ctrl.gain under flight mode "normal"
    .:: PRODRONE PDH-02C / FUTABA CGY760R / 18SZ ::.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Sep 2011
    Hej på ER.

Blir inte överens med alla dessa inställningar jag kan göra i Gtune. Undrar om en "system reset" skulle göra att de inställningar som görs med hjälp av knappar på gyrot nollställs så jag får göra om dessa grundinställningar. Och att det skulle bli någon sort av standardinställning som passa en pilot som inte behärskar denna vansinniga 3D flygning som många kan.

Det finns tre olika "typer" av reset att välja på i Reset menyn.
    Forza 450.
    Forza 700.
    Och något som heter 500-600.

Vet inte vad den sista typen kommer ifrån men de två övre har jag nog laddat hem från JR hemsida.

Om jag gör en reset vilken typ är lämpligast att välja med tanke på att jag har gyrot i en Henseleit 3D MP50 el FBL.

Undrar John Eriksson i Bollnäs Mvh.

Forum-räv Ståliss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av John Eriksson Visa inlägg
    Hej på ER.

Blir inte överens med alla dessa inställningar jag kan göra i Gtune. Undrar om en "system reset" skulle göra att de inställningar som görs med hjälp av knappar på gyrot nollställs så jag får göra om dessa grundinställningar. Och att det skulle bli någon sort av standardinställning som passa en pilot som inte behärskar denna vansinniga 3D flygning som många kan.

Det finns tre olika "typer" av reset att välja på i Reset menyn.
    Forza 450.
    Forza 700.
    Och något som heter 500-600.

Vet inte vad den sista typen kommer ifrån men de två övre har jag nog laddat hem från JR hemsida.

Om jag gör en reset vilken typ är lämpligast att välja med tanke på att jag har gyrot i en Henseleit 3D MP50 el FBL.

Undrar John Eriksson i Bollnäs Mvh.
    Gör du reset så behöver du göra om grund setup.
    Bästa å köra 500-600 på din heli.
    .:: PRODRONE PDH-02C / FUTABA CGY760R / 18SZ ::.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •