Join Helisweden on discord
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: S: Kyosho Concept 30 SR

Användare
    Reg.datum
    Jun 2014

S: Kyosho Concept 30 SR

Hej

Tänkte kolla intresse av att någon tar över min gamla SR30.
    Eventuellt mot någon symbolisk summa då jag inte kan tänka mig den är värd särskilt mycket idag.
    Jag flög den tillsamans med min far när jag var yngre och när han gick i pension och vi skulle börja flyga lite tillsammans igen så ville ödet annorlunda och han gick bort. Jag känner inte att jag vill själv ta över vårt gemensamma far/son projekt då det blir för emotionellt emellanåt. Så intressekollar här innan jag ber mor min att "spara den någonstans".

Den har gammal glödstiftmotor och 27MHz sändare idag så ev. konvertering kanske kan vara aktuell.
    Inte helt känt vilket skick den är i i övrigt men den har ju några år på nacken nu.

Forum-räv Ståliss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Är nog lite intresserad.
    Concept 30 var min första helikoptern
    Skickar dig ett PM

//Anders
    Senast redigerat av Stålis den 2022-07-02 klockan 22:36.
    .:: PRODRONE PDH-02C / FUTABA CGY760R / 18SZ ::.

Användare
    Reg.datum
    Jun 2014
    Hej

Fick flera liknande frågor i DM så jag tänkte jag svarar här så behöver jag bara skriva en gång

Helikoptern finns just nu hos min mor i Haninge strax söder om Stockholm.
    Rimligtvis möts vi där då det finns en del skrymmande tillbehör etc som kanske kan vara intressanta att få med.

Med tillbehör så finns en väska som vi sågade upp sidan på och monterade en "startpanel".
    Man kund då ha ett MC-batteri i väskan och driva glödstif och startmotor genom startpanelen.
    Vi hade också en eldriven pump och en liten tank i väskan för att fylla på helikoptern med.
    Samt diverse verktyg som var bra att ha.

Helikoptern var från början en 30DX men bygdes om med konverteringskit till 30SR.
    Minns jag rätt så var det bl.a tailboom som vart lite längre men minnet kan svika.
    Eventuellt finns gamla saker från DX-satsen kvar att fås med om det är intressant.

Har haft en 30DX som jag renoverade ( http://forum.motorportalen.net/viewt...p?f=74&t=12118 ) , dom flyger ju fint!
    Har även renoverat en 30SE ( http://forum.motorportalen.net/viewt...hp?f=74&t=3383 ).
    Synd att dessa nybörjarhelikoptrar (flygkaraktären) försvunnit. Nu finns det ju bara kolfiber-vrålåk med jättemånga-cellers-ackar och servon som rör sig 60 grader på 0,0 sekunder osv.

Användare
    Reg.datum
    Jun 2014
    Verkade vara en del intresserade men ingen svarade efter DM så jag tänkte be min mor "arkivera" den "tillsvidare".
    Sker väll inte direkt men om någon nu var genuint intresserad så hör av er.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •