Join Helisweden on discord
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: LiHV batteri till Blade Nano CPS m fl

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2017

LiHV batteri till Blade Nano CPS m fl

Nu är mina Tattu 1s 220 mAh dåliga och de verkar vara svåra att få tag på nu för tiden. Jag köper inte originalbatterierna för de tycker jag inte är så bra. Är det nån som har testat LiHV? Funkar det och finns det nån bra variant som kan köpas i Sverige helst?

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2017

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Köpte Tattu 270 mAh LiHV, men fortfarande bara 2 min flygtid. Efter det vill den knappt hålla sig uppe. Kanske fel på motorn, får felsöka.

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Bytte motor till en annan som jag hade i en reservmaskin, lika kort flygtid, ca 2 min. Kanske den motorn också är kass? Även bytt batterikabel som passar de nya batterierna, ingen förbättring. En sak jag lyckats fixa är att den var ganska instabil, lite "toilet bowl effect". Det var huvudaxeln som glappat upp i nedre lagret. Bytte axel och lager.

Testade motorn på bänk utan rotor. I början låg strömmen på ca 0,5 A i ca 2 minuter, därefter gick den gradvis upp till ca 5 A under en minut och varvet sjönk. Sen fick motorn vila några minuter, det gick att köra 2 minuter, sen sjönk varvet och strömmen gick upp. Så motorn är väl på väg att ge upp. Dessa små motorer har rätt kort livslängd.
    Senast redigerat av mikaelbe den 2022-08-20 klockan 17:09. Anledning: Mätt på motorn

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •