Join Helisweden on discord
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Budget 500/550 Heli för sportflygare

Ny användare
    Reg.datum
    Aug 2017

Budget 500/550 Heli för sportflygare

Har flugit runt med en Tarot 450 Pro nu i flera år, mest mysflyg med sportinslag

Tycker 450'n försvinner och blir rätt liten snabbt dock.
    Så jag har börjat kolla runt på 500-storlekarna, och nu antar jag att ordet "klon" lämnar en sur smak i munnen på många.
    Men för mig som ren o skär söndagsflygare som på sin höjd kommer utvecklas till att flyga väldigt mild sk 3D-flygning så är kraven rätt låga.
    Vet att det fanns en mängd T-Rex 500-kloner för flera år sedan, men 500-storleken verkar ha försvunnit och ersatts av 550-storlek istället.
    Då jag varit väldigt nöjd med min Tarot så kollade jag där, men dom verkar mer ägna sig åt att göra drönare och tillbehör till sådana nu för tiden.

Vad har ni för tips på hyggliga helis och servon etc som ger mycket bang for the buck för söndagsflygaren men som ni kanske inte skulle ställa upp i VM i 3D-flyg med?

Ny användare
    Reg.datum
    Jun 2017
    Citat Ursprungligen postat av zeno Visa inlägg
    Har flugit runt med en Tarot 450 Pro nu i flera år, mest mysflyg med sportinslag

Tycker 450'n försvinner och blir rätt liten snabbt dock.
    Så jag har börjat kolla runt på 500-storlekarna, och nu antar jag att ordet "klon" lämnar en sur smak i munnen på många.
    Men för mig som ren o skär söndagsflygare som på sin höjd kommer utvecklas till att flyga väldigt mild sk 3D-flygning så är kraven rätt låga.
    Vet att det fanns en mängd T-Rex 500-kloner för flera år sedan, men 500-storleken verkar ha försvunnit och ersatts av 550-storlek istället.
    Då jag varit väldigt nöjd med min Tarot så kollade jag där, men dom verkar mer ägna sig åt att göra drönare och tillbehör till sådana nu för tiden.

Vad har ni för tips på hyggliga helis och servon etc som ger mycket bang for the buck för söndagsflygaren men som ni kanske inte skulle ställa upp i VM i 3D-flyg med?
    XL power 550 är det bra pris på,finns på helistore.se

Ny användare
    Reg.datum
    Aug 2017
    Citat Ursprungligen postat av Christian Visa inlägg
    XL power 550 är det bra pris på,finns på helistore.se
    Intressant!
    Har sett att det finns en XLPower Nimbus 550 också, som jag har gissat på är en senare model.
    Är den vanliga modellen utgående?

Vad skulle du rekommendera för sniksetup till en sån?

Ny användare
    Reg.datum
    Jun 2017
    Citat Ursprungligen postat av zeno Visa inlägg
    Intressant!
    Har sett att det finns en XLPower Nimbus 550 också, som jag har gissat på är en senare model.
    Är den vanliga modellen utgående?

Vad skulle du rekommendera för sniksetup till en sån?
    Prata med christoffer på helistore,han kan nog hjälpa dig med en bra setup.

Forum-räv Xorcesss avatar
    Reg.datum
    Nov 2014
    Om begagnat är ett alternativ så går de inte att slå trex 500/550. Modellhelikoptrarnas svar på Volvo 740
    Goblin 500

Ny användare
    Reg.datum
    Aug 2017
    Citat Ursprungligen postat av Xorcess Visa inlägg
    Om begagnat är ett alternativ så går de inte att slå trex 500/550. Modellhelikoptrarnas svar på Volvo 740
    Det är det absolut!

Align har släppt så många versioner av sina helis dock, så det är lätt att bli förvirrad. Vågar man köpa etc pga gammal modell kontra tillgång till reservdelar.

Tar gärna riktmärken där också.

Forum-räv Xorcesss avatar
    Reg.datum
    Nov 2014
    Dom tidiga, ESP , Pro, Pro DFC är väl mer eller mindre likadana. Bara små ändringar som olika rotorhuvuden osv. Delar finns det gott om även till dom äldre!
    Goblin 500

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •