Join Helisweden on discord
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Adpterkabel från Spektrum satellit till DI1

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2017

Adpterkabel från Spektrum satellit till DI1

Det hände plötsligt nåt med satellitingången på min BeastX, den hittar inte satelliten. Nu har jag en standardmottagare men det blir ju en del extra sladdar. Jag har sett att man koppla in satelliten till DI1 ingången i stället via en adapter BXA76009. Den verkar vara svår att få tag på, men borde det inte gå att löda till en sån själv? Nån som gjort det?
    Enligt spec för Spektrum satellit:
    Pin Color Purpose
    1 Orange 3.3VDC +/-5%, 20mA max
    2 Black GND
    3 Gray DATA

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2011
    Har du kollat kabeln? Har haft problem med begagnade kablar förut så testa om du har en annan kabel. Annars testa denna https://store.spirit-system.com/en/a...dapter-v2.html

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Jag har kollat 2 sattar och 2 kablar och fått båda sattarna att binda i en fristående mottagare så jag tror det är fel på gyrot. Tack för tipset med kabel, men nu tänkte jag som en rolig grej bygga en egen mha TXB0104, så får jag användning av oscilloscope och logikanalysator

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2011
    Frågan är om man bara kan skarva på en vanlig kabel, har för mig att jag läste det nånstans men nån annan kanske vet bättre om det går att göra så.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Jo, jag har sett såna inlägg. Tror det kan funka med en "riktig" spänningsomvandlare och inte bara med resistorer. Vad jag förstår så fanns inte satellit ingång från början på BeastX och därför kunde man ha en sån kabel.

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2011
    Kan ha en extra om du vill köpa, måste bara testa den först så den funkar som den ska

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Hm, lyckades få igång den igen, hade använt felaktig procedur vid ombindningen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •