Join Helisweden on discord
Sidan 19 av 19 FörstaFörsta ... 9171819
Resultat 181 till 189 av 189

Ämne: Milstolpar i flygningen.

Forum-räv Joslans avatar
    Reg.datum
    Feb 2014
    Citat Ursprungligen postat av helge k Visa inlägg
    Kul att våga sig på autos med dom små. Jag tycker själv att min x3 fixar autos hyfsat bra med 380 blad. Ännu bättre om man kör auton i lite blåsväder då hänger den ganska bra på vägen neråt.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
    Ok, så en bra anledning att trotsa blåsten då, får pröva detta. Såg togi på besök i Gbg göra auto med sin x3 380 förra året så va kul å pröva själv nu.

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    grattis joslan

jag ska snart prova auto också efter overspeed är bekväm
    NeXt CGM = Gaui * Mikado * SAB * XLpower

Forum-räv Xorcesss avatar
    Reg.datum
    Nov 2014
    Pröva på inveterade funnels för första gången med en större heli. Ingredienser snygga men ändå nöjd

Goblin 500

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Snygg
    NeXt CGM = Gaui * Mikado * SAB * XLpower

Användare
    Reg.datum
    May 2017
    Tjena. Är lite glad! Lyckades flyga lite 8or med min trex 470 innan i dag. Har hållt på o harva fram o tillbaka i trädgåden. Men i dag åkte jag till en öde fotbollsplan o flög lite. Fan det är svårt men så kul det är. Har kört ganska mycket sim. Är ju så mycket svårere i verkligheten.
    Har ju en blade 230 med. Får ju säga att trexen är 1000 gånger bättre en bladen.

Funderar lite på en liten helikopter för innomhusflyg på jobbet har ju stora maskinhallar att flyga i på rasterna. Krav funka med Spektrum sändare och BRA kvalitet samt god tillgång på reservdelar. Pris inte så viktigt om man blir nöjd.

Samt jag grunnar lite på något som tar vid efter Alignen. En storlek större... Goblin eller Align. Samma krav här spektrum o god tillgång på delar......

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Kul, grattis!
    Cirklar och åttor är nyckeln till allt om du frågar mig. Jag harvar dessa fortfarande både i trädgården och på fältet. De går att variera x4 åt varje håll och ett tips för att minska krascherna är att hålla koll på de du kontrollerar bra och köra på dom utomhus till att börja med. Och jobba vidare på de som har mindre kontroll i simmen tills de känns stabila. Hade jag tänkt på det viset har jag sparat många krascher i början innan jag förstod var min kunskap inte räckte till just då. Jag noterar dom så här.

CW
    Nose first - disc in/out
    Tail first - disc in/out

CCW
    Nose first - disc in/out
    Tail first - disc in/out

När det gäller en mindre heli så har jag själv en Oxy 3, den använder jag inomhus. Hade jag tänkt inomhus idag hade jag valt en Oxy2. Delar finns tyvärr inte inom landet men kommer på 3 dar för en 100-ing i frakt eller fraktfritt över 1500kr. Jag är väldigt nöjd med kvalitet och prestanda.

En storlek större.. beror på tycke och smak, men för mig är en heli med 500-520 blad optimal och används oftare än andra. Kan köras på 3500-5000mAh ackar vilket alltid kommer till användning om du vill gå vidare till ännu större 12S maskin sedan. Har väldigt god erfarenhet av Goblin och kan varmt rekommendera en 500, ny som gammal. Har gett min (gamla versionen) mycket stryk och den bara går och går. Lätt med delar, nackdelen är kanske att delar är dyra, men upplever att den står emot bra om den går ner så min uppfattning är att det är överkomligt för den kvalitet och prestanda man får.
    Oxy & Goblin | Brain & Jeti

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av Stefack Visa inlägg
    Tjena. Är lite glad! Lyckades flyga lite 8or med min trex 470 innan i dag. Har hållt på o harva fram o tillbaka i trädgåden. Men i dag åkte jag till en öde fotbollsplan o flög lite. Fan det är svårt men så kul det är. Har kört ganska mycket sim. Är ju så mycket svårere i verkligheten.
    Har ju en blade 230 med. Får ju säga att trexen är 1000 gånger bättre en bladen.

Funderar lite på en liten helikopter för innomhusflyg på jobbet har ju stora maskinhallar att flyga i på rasterna. Krav funka med Spektrum sändare och BRA kvalitet samt god tillgång på reservdelar. Pris inte så viktigt om man blir nöjd.

Samt jag grunnar lite på något som tar vid efter Alignen. En storlek större... Goblin eller Align. Samma krav här spektrum o god tillgång på delar......

Kul att den fortfarande funkar bra 470 e en bra heli. Precis som desmo tycker jag att 500 är en bra storlek efter den du har. Har även jag en Goblin 500 med 520 blad. Tyvär var den snordyr när jag lyckades krasha ^^ . Faktiskt dyrare än min goblin 700. Jag har sportmodellen många delar är plast så det mesta sprack/böjdes ca 3k. Men den flyger fantastiskt. Men är man väldigt färsk hade jag nog hellre tittat på trex 500x , den är bra mycket billigare delar till, och verkar flyga nice. Finns även med remdriven tail
    Goblin: 380, 500 Sport, 650 Black Nitro,
    Gaui NX5

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av Kråkan Visa inlägg
    Kul att den fortfarande funkar bra 470 e en bra heli. Precis som desmo tycker jag att 500 är en bra storlek efter den du har. Har även jag en Goblin 500 med 520 blad. Tyvär var den snordyr när jag lyckades krasha ^^ . Faktiskt dyrare än min goblin 700. Jag har sportmodellen många delar är plast så det mesta sprack/böjdes ca 3k. Men den flyger fantastiskt. Men är man väldigt färsk hade jag nog hellre tittat på trex 500x , den är bra mycket billigare delar till, och verkar flyga nice. Finns även med remdriven tail
    Oooh, 3k var rejält. Det är nog fördelen med den gamla modellen, den är lite tyngre men mycket tåligare med alu/kolfiber när det smäller än den nya lättare modellen baserat på plast/glasfiber. Kanske inte billigare per del vid jämförelse, men man får sannolikt byta färre delar.
    Oxy & Goblin | Brain & Jeti

Ny användare
    Reg.datum
    Jul 2015
    Jag skulle definitivt rekommendera att börja flyga några manövrar från F3C eller F3N-programmet.

Det ger en bra disciplin och man lär sig många nya manövrer.

T.ex. öva på att göra loops och cirklar 100% runda och i mitten av flightline.
    Många folk kan göra en loop eller flyga en cirkel. Men det är väldigt få som kan flyga dem symmetriskt och snyggt.

https://f3cn.org/system/files/archiv...icopter_21.pdf

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •