Join Helisweden on discord
Sidan 1 av 19 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 189

Ämne: Milstolpar i flygningen.

Forum-räv
    Reg.datum
    Jan 2012

Milstolpar i flygningen.

Jag har övat grunder med 550'n i kväll. Nu är det totalt fokus på att bemästra flygning med nosen mot mig. I kväll har jag koncentrerat mig på att flyga 8'or med stora runda och långsamma cirklar med "transition" mitt framför mig för att byta varv. Målet var att flyga på konstant höjd, i samma hastighet och helt runda cirklar. Kvällens övningar bjöd på några av mina absolut bästa och mest kontrollerade flygningar någonsin. Det ser kanske inte så häftigt ut att flyga långsamma och runda 8'or, men känslan av kontroll fanns där hela tiden idag och för mig som nybakad helipilot är det en otroligt häftig känsla.

En ny milstolpe i min flygning är på väg att passeras.
    If you haven't grown up by 50..
    You don't have to.

Forum-räv Johan84s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Härligt! Det lönar sig nog mer än man kan tro att köra efter lite mål!
    Lyckades själv med en ny manöver idag som faktiskt inte såg helt pjåkig ut, extra skoj är att jag aldrig sett nån annan göra den heller så man kanske är först med den.

Kör hårt!
    Futaba T8FG / Gaui X5 Vbar / 450Pro Vbar / Hirobo Freya X 2

Forum-räv Dannys avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Blog Entries
    3
    grattis! visst är det härligt när man känner att man har lite koll! sådana där grejjer är oerhört frustrerande svårt i början men sedan rikigt kul, kan jag tycka
    Hammerhill Bikers

Forum-räv
    Reg.datum
    Jan 2012
    Ja, jag känner att det där med att bara flyga runt helt planlöst inte utvecklar min flygning i någon större takt. Sätter man upp ett mål och tränar för att nå dit utvecklas man säkerligen fortare. Om jag någonsin skall kunna lära mig flyga någon form av mild 3D får jag nog vara så god och träla mig igenom grunderna så de sitter ordentligt i muskelminnet.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
    You don't have to.

Japp, grunderna är ett måste även att det kan vara tråkigt!!
    Daniel Ekström

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jun 2012
    Grattis Tyvärr måste kunna gå innan man kan springa. Du verkar vara lite bättre än jag. Allt måste sitta i ryggmärgen innan man går vidare. Med min takt kör jag bra 3D år 2098.

Forum-räv
    Reg.datum
    Jan 2012
    Ja EKAN, det känns så nu. Jag kan sportflyga, fort/långsamt och stort/smått lite loopar, flippar, rollar, inverterad hovring och känner mig helt säker på att få ner helin i ett stycke varje gång jag flyger. Om jag inte provar något nytt vill säga.

Men, därifrån till att utföra en planerad, kontrollerad och korrekt manöver utan hafs är en bit att vandra. Där är jag nu, och nu börjar det bli svårt. Jag tränar nu för att kunna flyga helikoptern lika säkert oavsett orientering. Inget 3D, bara kontroll. Svårt är det.. men kul.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    You don't have to.

Forum-räv
    Reg.datum
    Jan 2012
    Citat Ursprungligen postat av Carl Visa inlägg
    Grattis Tyvärr måste kunna gå innan man kan springa. Du verkar vara lite bättre än jag. Allt måste sitta i ryggmärgen innan man går vidare. Med min takt kör jag bra 3D år 2098.
    Jag har samma inställning.

Fast 2098 sitter jag nere i Beelzebubs håla och dricker whisky och ljuger. .

Sent from my iPhone using Tapatalk
    You don't have to.

Forum-räv sekras avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Jag känner som många av er. För mig känns det nu som det äntligen släppt. Jag kan flyga i princip alla riktningar. Jag börjar känna nu att jag är ett med helikoptern, vilket är en helt underbar känsla. Jag behöver liksom inte tänkte utan jag bara gör om ni förstår. Ex. Behöver inte tänka att när jag flyger inverterat baklänges och ska göra en högersväng så behöver jag dra högra Stickan åt vänster osv.... Har tillochmed lärt mig göra halva piroflippar och lämnar att jag vet vad jag gör. Men första 2,5 min av varje ack övar jag alla orienteringar så jag tillslut kan allt i sömnen

Jag blandar lite, det blir för tråkigt att "bara" diciplinflyga och köra grunder
    Är ingen expert på nåt vis men jag flyger i stort obehindrat i alla riktningar upprätt men inverterat går vissa riktningar går lättare än andra.. Ibland så låser det sig dock redigt i skallen och då gäller det att jag har höjd annars går det med expressfart till operationsbordet i källaren Just nu när jag kör grunder så är det inverterad hovring i alla riktningar och inverterade pirrosar som står på menyn och det är nåt vansinnigt besvärligt i min värld men man kanske kommer dit till slut..
    LOAD"*",8,1
    I woke up this morning, my DNS zones are nearly empty and Active Directory is sitting in a corner rocking back and forth crying. What happened?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •